Rákaptak a magyarok az online vásárlásra

Idén az első fél évben az online kiskereskedelmi forgalom megközelítette a 180 milliárd forintot, ami 17 százalékkal, csaknem 25 milliárd forinttal haladta meg a 2017. hasonló időszakában mért adatot - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei harmadik, marketingre fókuszáló felméréséből.
Szabó Dániel, 2018. augusztus 30. csütörtök, 17:12
Fotó: Shutterstock

Az emberek évente 12 alkalommal vásárolnak az interneten, az éves átlagos költés pedig mintegy 130 ezer forint. Ez utóbbi érték Csehországban egy vásárlóra vetítve meghaladja a 230 ezer forintnak megfelelő cseh koronát, miközben ott a rendelésszám is magasabb a magyar átlagnál.

A forgalomban a legnagyobb súlyt továbbra is a műszaki szektor képviseli, mindez a korábban visszatartott, vagy több éves életciklussal rendelkező, jellemzően nagy értékű termékek vásárlásával magyarázható.

A felmérésben úgy vélték, hogy a műszaki termékek magas életciklusából fakadó alacsony vásárlási intenzitás ugyanakkor a bővülés legnagyobb korlátja is egyben. Az e-kereskedőknek ezért a jövőben érdemes lesz a nagy értékű termékek mellett a gyorsan forgó, napi fogyasztási cikkek irányába is nyitni. Ezekkel ugyanis jelentősen növelhető a rendelési állomány, a magas kosárérték megtartása mellett.

Az útkeresést és a felemás kereskedői hangulatot tükrözi a GKI Digital és az Árukereső online kiskereskedelmi indexe is, amely 2018 harmadik negyedévében, 2016-hoz hasonlóan kismértékben csökkent.

A webáruházak által alkalmazott akciók közül kiemelték a legnépszerűbbeket, az ingyenes szállítást és az árkedvezményeket. Ugyanakkor megjegyezték, hogy míg a szállítási kedvezmény elsősorban a rendelések számát képes hatékonyan növelni, addig a jól tervezett árkedvezmények magasabb kosárértéket eredményeznek, hiszen drágább termék esetében nagyobb nominális megtakarítást érhetnek el a fogyasztók.

A kép forrása: Shutterstock.

HOZZÁSZÓLÁSOK