A kormány elsősorban nem a közfoglalkoztatás területén, a "statisztika javításával" kívánja növelni a foglalkoztatottságot, hanem a versenyképes magyar kis- és középvállalkozásokat (kkv-kat) szeretné támogatni a munkahelyteremtésben, miközben a magyar nagyvállalkozásokról sem feledkezik el - mondta Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára csütörtökön Budapesten, a Világgazdaság-Hewitt Legjobb munkahely felmérésének díjátadóján. Az államtitkár hangsúlyozta: a kormány vállalása, hogy a következő tíz évben egymillió új munkahelyet hozzon létre, nagy ívű cél, ugyanakkor ha ebben nem sikerül érdemi eredményeket elérni, akkor a nyugdíjrendszer, az egészségügy és az oktatás problémáit sem fogja tudni kezelni az ország. Az Aon Hewitt felmérésének eredményei alapján a legjobb magyar munkahely a nagyvállalatok között az idén a McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. lett, míg a 250-1000-es létszámú vállalatok kategóriájában 2009-hez hasonlóan az FGSZ Földgázszállító Zrt., az ennél kisebb cégek versenyében pedig - megismételve tavalyi eredményét - a Kulcs-Soft Nyrt. A felmérés tizedik évfordulója alkalmából, átadták az évized munkahelye díjat is, amelyet a Debreceni Hőszolgáltató Zrt. nyert el. Bakos Réka, a felmérés magyarországi vezetője hangsúlyozta: az idén már kevesebb magyar munkavállaló tart állása elvesztésétől, mint tavaly, ugyanakkor nem állt helyre a munkaerő-piaci esélyekkel kapcsolatos, tavaly megrendült magabiztosság. Minden hatodik dolgozó kifejezetten tart az álláskereséstől, és a megkérdezettek közel harmada hosszas utánajárással számol új munkahely keresésekor. A legjobb munkahelyek díjat 8 iparági kategóriában is átadták. A pénzügyi szolgáltatások iparág díját a Fundamenta-Lakáskassza Zrt., az IT/Telekom szektor díját pedig a Kulcs-Soft Nyrt. nyerte el. A gyógyszeripar díjának nyertese a Merck Vegyi- és Gyógyszeripari Kereskedelmi Kft. lett. A víziközmű vállalatok közül a Nyírségvíz Zrt. kapta az elismerést, a szolgáltató központok közül pedig a Diageo Business Servicest díjazták. A kereskedelmi iparágban a Marks and Spencer márkát Magyarországon képviselő S Modell Kereskedelmi Zrt., míg a termelési szektorban a Mars Magyarország Kisállateledel Gyártó Kft. győzött. Az FMCG (fogyasztási cikkek) kategóriában a Milupa-Nutriciát díjazták. A 250 munkavállalónál kevesebbet foglalkoztató cégek kategóriájában a második a Merck Kft., a harmadik pedig a Debreceni Hőszolgáltó Zrt. lett, a 250-1000 fős kategóriában a második helyet a Nyírségvíz Kft., a harmadikat pedig a Novartis Hungária Kft. szerezte meg.