Riasztást adott ki a NAV - minden adózó érintett

A napokban ismét több bejelentés érkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz (NAV), miszerint adathalászok kíséreltek megszerezni ügyfélkapus bejelentkezési és bankkártyaadatokat - adta hírül a NAV.
Domokos László, 2019. november 5. kedd, 15:04
Fotó: Getty Images

A jele szerint a csalók nem fáradnak, újra és újra próbálkoznak. Senki ne dőljön be - közölte az adóhivatal.

A NAV informatikai fejlesztései révén már nagyrészt elektronikusan kommunikál ügyfeleivel. Az adathalászok ezt használják ki, és megpróbálnak bizalmas információkat szerezni. A hivatal nevében írt adó-visszatérítés lehetőségére felhívó elektronikus levelek, sms-ek hibás nyelvi fordulatokat, tegező megszólítást, értelmezhetetlen szövegrészleteket tartalmaznak.

A csaló e-mailek és sms-ek általában egy linket is tartalmaznak, ami a gyanútlan ügyfelet egy felugró űrlapra vagy honlapra vezeti. Az űrlapon a csalók általában a bankkártyák hátlapján található háromjegyű számot, az úgynevezett CVV/CVC kódot vagy az ügyfélkapus bejelentkezési adatokat kérik. Ha valaki megadja a bankkártyaadatait, számolnia kell azzal, hogy illetéktelenek pénzt emelhetnek le számlájáról.

Az ügyfélkapus adatokat mindenki csak a megfelelő oldalon (www.nav.gov.hu, www.magyarorszag.hu) adja meg, ugyanis a csalók sokszor olyan oldalakat szerkesztenek, amelyek arculati elemeiben is rendkívül jól utánozzák a valós bejelentkezési felületeket, azonban a webcím ebben az esetben árulkodó lehet - olvasható a mai közleményben.

A NAV soha, semmilyen körülmények között nem kér bankkártyaadatokat - hívta fel a figyelmet a hivatal.

A hivatal értesítési gyakorlata merőben eltér a megtévesztő módszertől, a hivatal ugyanis Ügyfélkapun keresztül, illetve postán, adószámla-kivonaton értesíti az ügyfeleket a túlfizetésként megjelenő tételekről, és hivatalos honlapja a www.nav.gov.hu címen található.

A túlfizetést csak a 1917-es nyomtatvánnyal lehet visszaigényelni, "linkre kattintással" nem.

HOZZÁSZÓLÁSOK