A közlemény szerint a kanadai repülőgép úgy haladt át szlovák légtéren, hogy nem lépett kapcsolatba az ottani civil légi irányítással. Bár a szlovák légierő sikeresen elfogta a gépet, a pilóták továbbra sem léptek kapcsolatba a szlovák légi irányítással.

Ezért a NATO Egyesített Légi Hadműveleti Központja a Magyar Honvédség légvédelmi készenléti szolgálatának a legmagasabb szintű, úgynevezett Alfa riasztását rendelte el. Mire a Torontó és Athén között közlekedő civil járat a magyar légtérbe ért volna, a NATO légi hadműveleti központja azonnali felszállásra adott parancsot a JAS-39-es géppárnak.

A magyar légierő két Gripenje nem sokkal reggel 7 óra után szállt fel, és pár perc múlva már vizuális kontaktust létesített az utasszállító pilótáival, akik ezt követően felvették a rádiókapcsolatot a magyar földi irányítással. A vadászgépek - az ilyenkor szokásos előírásoknak megfelelően - a légtérhatárig kísérték az utasszállítót, amely a repülési tervének megfelelő útvonalon kilépett a magyar légtérből.

A riasztás után a Gripenek rendben visszatértek a kecskeméti repülőbázisra - írta a HM.