Tarlós István 2012 áprilisában azt mondta, hogy 2013-ban "szeretnék bevezetni" a dugódíjat Budapesten. Három hónappal később viszont az Országgyűlés elutasította az erről szóló törvénymódosítást. A főpolgármester akkor arra utalt, hogy ez csak elodázza az elkerülhetetlent. Azt mondta: "Van egy rossz hírem: dugódíj akkor is lesz, mert Demszky Gábor (Tarlós hivatali elődje - a szerk.) ezt elintézte a városnak."

Az InfoRádió másfél hete kéri a Városházától az Európai Bizottság dugódíjra vonatkozó határozatát, de nem kaptuk meg, és indoklás sem érkezett arra, hogy miért nem publikus ez az irat. A brüsszeli testület magyarországi képviselete viszont azonnal elküldte azt a 2009-es dokumentumot, amiből kiderül, hogy az unió egyebek mellett a dugódíj bevezetéséhez kötötte a 4-es metró támogatását, a módját és mértékét azonban nem határozta meg.

Azóta viszont eltelt majdnem három év, és a dugódíjat még mindig nem vezették be. A Városháza Kommunikációs Igazgatósága arról tájékoztatta az InfoRádiót, hogy a BKV és a BKK már dolgozik a zónahatárok kijelölésén. Az Index szerint ezek a Nagykorút, vagy a Kiskörút, vagy a Hungária körút vonalában húzódnak majd. Ennél többet azonban nem lehet tudni - azt sem, hogy hogy szóba kerülhet-e az útdíjhoz hasonló, egyszerű matricás megoldás a dugódíj bevezetésénél.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ azóta már leváltott vezérigazgatója 2012-ben még egy kamerás rendszer tervéről beszélt.

A Városháza Kommunikációs Igazgatóságának legutolsó válasza szerint a dugódíj bevezetésének határideje 2016 vége, 2017 eleje. Ezt azt jelenti, hogy az Európai Bizottság legalább egyszer, de az is lehet, hogy kétszer már haladékot adott a dugódíj bevezetésére. Az erről szóló határozatokat azonban egyelőre sem a Városháza, sem a brüsszeli testület magyarországi képviselete nem bocsátotta az InfoRádió rendelkezésére.

Az Európai Bizottság első, már említett, 2009-es szűkszavú határozata alapján egyébként nemcsak a dugódíj bevezetése, hanem a P+R parkolók építése is a 4-es metró uniós támogatásának feltétele volt. Brüsszel ezektől az intézkedésektől várja, hogy az autósok átszokjanak az új metróra.