Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A mutató a március 164,8 pontos értékről júniusban 167,4 pontra nőtt.

A részmutatók közül a fogyasztói várakozásoké 4 százalékponttal, 183,5 pontra erősödött. A növekedés oka, hogy júniusban az ország gazdasági helyzetével kapcsolatos várakozások pozitívan alakultak: a rövid távú gazdasági javulásban reménykedők aránya 2 százalékkal nőtt, így jelenleg 21 százalék. A családi reáljövedelem értékének megítélése javult, és csökkent a jövedelmük értékének csökkenésére számítók aránya is.

A vásárlási hajlandóság index 1 ponttal, 149,5 pontra nőtt. A fogyasztás bővüléséről szóló híradások megtették hatásukat, hiszen a lakosság is úgy érzi, hogy a jövőbeni perspektívák kedvezőek - mondta Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója az adatokat elemezve.

A márciusi 28 százalékról 22 százalékra csökkent azok aránya, akik a munkanélküliség csökkenésére számítanak, ugyanakkor 43 százalékra nőtt azok aránya, akik úgy gondolták, hogy a helyzet nem változik.

Az inflációs várakozások alig változtak: a lakosság túlnyomó része (60 százalék) továbbra is az árak emelkedésére számít. A válaszadók átlagosan 5 százalékos (!) drágulást valószínűsítenek a következő 12 hónapban.

A hitelfelvételi kedv lényegében nem változott az első negyedévhez képest: jelenleg tízből négyen gondolják úgy, hogy most nem alkalmas az idő hitelfelvételre, 63 százalékuk pedig soha nem venne fel hitelt. Ennek egyik oka az lehet hitelkamatokkal kapcsolatos várakozások változatlansága: minden harmadik megkérdezett a kamatok növekedését tartja a legvalószínűbbnek a következő 12 hónapban. Az előző negyedévhez képest enyhén emelkedett a hitelkamatok stagnálását prognosztizálók aránya.

Márciushoz képest változatlan a lakásvásárlást érdemesnek tartók aránya (53 százalék). A márciusban mért 35 százalékhoz képest júniusban már a lakosság 49 százaléka tartja jó befektetésnek a lakásvásárlást, és nőtt azon megkérdezettek aránya is, akik inflációs várakozások vagy üzleti okok miatt vásárolnának ingatlant. A lakása eladására a mindössze a megkérdezettek 18 százaléka tartja elérkezettnek az időt.