A lap keddi számában nyilatkozó szakember kifejtette: egyes importőrök a használt autók után halasztott fizetést kérnek az áfára, majd negyed év múlva bedöntik a céget, az adóhatóság meg futhat a pénze után. A költségvetés ezzel évente tízmilliárdokat bukik. A szövetség ezért szorgalmazza - de eddig nem tudta elérni -, hogy a regisztrációs adóval egy időben az áfát is meg kelljen fizetni a behozott használt autók után.

Felhívta a figyelmet arra is, hogy további százmilliárdos veszteséget okoz a büdzsének, hogy nem sikerül felszámolni a számla nélkül dolgozó "sufniműhelyeket". "Azt kértük és kérjük a kormánytól, találjuk meg a módját, miként terelhetjük az illegális szférából a legálisba ezeket az embereket. Ez a kormány három év alatt többet tett ugyan a helyzet rendezése érdekében, mint az elődei összesen, de van még bőven feladat" - mondta.

Arra a kérdésre, hogy nem jó-e, hogy a kormány lehetővé tette, hogy a céges autók javítási költségében lévő áfa fele visszaigényelhető legyen, azt válaszolta: lehetne az, de nem sikerült. A Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál vita folyik, hogy ezt miként kell értelmezni. Az ötvenszázalékos leírás amúgy érdemben csak akkor hoz több bevételt az államnak, ha ezzel egyidejűleg rábírná a cégeket és a magánügyfeleket, hogy ne számla nélkül javíttassanak. "Van erre is javaslatunk, de eddig ezzel nem foglalkoztak" - tette hozzá.