Sokat bukunk a használt autók miatt

Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke szerint tízmilliárd forintos nagyságrendű veszteség éri a költségvetést a használtautó-behozatalnál, és a százmilliárdot is elérheti a számla nélküli "sufniműhelyek" okozta kár - írta a Magyar Hírlap.
MTI, 2013. március 12. kedd, 07:45
Fotó: Napi.hu

A lap keddi számában nyilatkozó szakember kifejtette: egyes importőrök a használt autók után halasztott fizetést kérnek az áfára, majd negyed év múlva bedöntik a céget, az adóhatóság meg futhat a pénze után. A költségvetés ezzel évente tízmilliárdokat bukik. A szövetség ezért szorgalmazza - de eddig nem tudta elérni -, hogy a regisztrációs adóval egy időben az áfát is meg kelljen fizetni a behozott használt autók után.

Felhívta a figyelmet arra is, hogy további százmilliárdos veszteséget okoz a büdzsének, hogy nem sikerül felszámolni a számla nélkül dolgozó "sufniműhelyeket". "Azt kértük és kérjük a kormánytól, találjuk meg a módját, miként terelhetjük az illegális szférából a legálisba ezeket az embereket. Ez a kormány három év alatt többet tett ugyan a helyzet rendezése érdekében, mint az elődei összesen, de van még bőven feladat" - mondta.

Arra a kérdésre, hogy nem jó-e, hogy a kormány lehetővé tette, hogy a céges autók javítási költségében lévő áfa fele visszaigényelhető legyen, azt válaszolta: lehetne az, de nem sikerült. A Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál vita folyik, hogy ezt miként kell értelmezni. Az ötvenszázalékos leírás amúgy érdemben csak akkor hoz több bevételt az államnak, ha ezzel egyidejűleg rábírná a cégeket és a magánügyfeleket, hogy ne számla nélkül javíttassanak. "Van erre is javaslatunk, de eddig ezzel nem foglalkoztak" - tette hozzá.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

laci_52, 2013.03.12 09:14

A simliző importőr fülön kell csípni és nem szabad engedni, hogy aki bedöntött egy céget, másikat alapíthasson. A sufniműhelyek pedig sok embernek adnak munkát. Jobb volna, ha ők is a segélyért ácsingóznának?

Ez van, nincs pénzük az embereknek új autóra. Különben is: egy korszerű autó kis futásteljesítmény mellett huszonvalahány évig használható, ha nem karamboloznak vele.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Zodiakus, 2013.03.12 08:55

"A szövetség ezért szorgalmazza - de eddig nem tudta elérni -, hogy a regisztrációs adóval egy időben az áfát is meg kelljen fizetni a behozott használt autók után."
-Egy termékre,kétszer nem lehet áfát kivetni.Uniós alaptörvény.Ha ez nem tetszik,ki kell lépni és akkor már lehet.Sok minden mást is lehet akkor.Persze sok-sok támogastól,pályázati lehetőségtől esnénk el.
A mai kereseti viszonyok nem teszik lehetővé hogy új autót vegyenek az emberek.Örülnek ha egy hat-tizanhat évest fenttartanak.
Másrészt a használtautóhoz sok alkatrész,szerelő kell.Ha mindenki új autón furikázna akkor az autóalkatrész kereskedők morognának,és a márka független szerelők.
A pangó,leállt gazdasági fejlődésnek sok áldozata van,azek egyike az új autó kereskedők.Ha mindenki aki most vesztes kapna egy számára kedvező jogszabályt hová vezetne ez???
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html