Súlyos adóemelések leselkednek az autósokra

A személyautókra vonatkozó adórendszer "összefésülését" sürgette sajtónyilatkozatában a gépjármű-kereskedők szövetségének elnöke, ami szerinte segíthetne abban, hogy jobb használt autók kerüljenek a magyar utakra.
Komócsin Sándor, 2018. november 9. péntek, 09:36
Fotó: Pixabay

Európai összehasonlításban még mindig viszonylag kevés autó van Magyarországon - 2017-es adatok szerint ezer főre vetítve 330, míg az európai átlag már 2015-ben is 497 autó volt. Erről is beszélt a Világgazdaságnak Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének (MGOE) elnöke. Más kérdés, hogy az itthoni úthálózat hogyan szolgálhatna ki a jelenleginél sokkal több autót.

A környezetvédelem és a biztonság szempontjából nagy előrelépés lenne, ha a hazai autópark életkora tíz évre csökkenne a jelenlegi 14 évről. Ennek érdekében a szabályozás újragondolására van szükség, mert a vonatkozó adóterhek nem támogatják egységesen a fiatalabb autók iránti keresletet.

Igaz, hogy egy Euro 3-as besorolású motorral rendelkező (tehát 2003-as vagy korábbi évjáratú) autó regisztrációs adója akár a duplája is lehet egy Euro 5-ös kategóriájúnak, ám minél idősebb egy autó, annál kevesebb a tulajdonszerzési illeték, ismertebb nevén átírási költség.

Emellett sem a kötelező biztosításban, sem a teljesítményadóban nem érvényesül a környezeti terhelés mértéke, ezek összefésülése javíthatna az import minőségén is - véli a gépjármű-kereskedők egyesületének vezetője.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

freemanowe, 2018.11.13 09:12

@laci_52: "korrupcióval erősen fertőzött" - jól mondod, (nem mintha eddig nem tudtuk volna) azonosítottuk a problémát, meg kéne oldani. Ezért fizetjük a sok semmirekellő vízfejet ott a nagyházban, hogy az ilyen problémákat megoldják. (Sajnos Mo.-on a sok semmirekellő vízfejű maga is a probléma része - sőt előidézője, ezért nem törekszenek a megoldásra.)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laci_52, 2018.11.12 14:57

@freemanowe: Nagyjából igazad van, az eredetvizsga valóban pénzlenyúlás, mert annak eredményéért a vizsgáló cég nem felelős. Az eredetvizsgáló állomásoknak teljes körű anyagi felelősséget kellene viselniük a kiadott igazolásért.

A műszaki vizsga szigorítása nehéz ügy, mert abban túl sokan ellenérdekeltek, hiszen ez korrupcióval erősen fertőzött terület...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

freemanowe, 2018.11.11 08:23

@laci_52: dehogy kell ide mégtöbb jogszabály - már így is minden agyon van szabályozva, pont ebből kifolyólag senki nem tart be semmit és akiknek be kéne tartatni, azok se foglalkoznak vele.
Itt az kéne, hogy az eredetvizsga nevű pénzlenyúlás helyett egy valóban a vevőt szolgáló szolgáltatást vezessenek be: tehát a vizsgálat ne abból álljon, hogy csak az alvázszámot kapirgálják, hanem teljes átvizsgálás (beleértve a műszakin is ellenőrizendőket), az eredetvizsgahelyszíneknek pedig hozzáférés biztosítási, baleseti, műszaki és szerviz adatbázisokhoz ami alapján a vevőt teljes körűen tudja tájékoztatni az autó előéletéről és állapotáról. Az ügyeskedők előbb-utóbb kihalnának...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

freemanowe, 2018.11.11 07:56

@atombandi: Jelen pillanatban az elektromos autózás sem 0 CO2 - csak épp nem a felhasználás helyén keletkezik. Amíg pl. németo. is tele van szénerőművekkel, nem tisztán megújulókból töltik az emberek, a gyártás során is rengeteg keletkezik. Életciklusa után is rengeteg veszélyes hulladék marad utána.
Egy 16 éves autó is lehet tip-top állapotban és egy 6 éves is lehet egy leamortizált korom-okádó fostalicska - csak a gazdáján múlik. Véleményem szerint a "roncsokat" inkább a műszaki vizsgákon kéne megfoni és véglegesen kiszűrni. Annak sem lennék ellene, hogy a rendőrség itt is kivonuljon mobil műszaki állomásokkal és menet közben is kiintene autókat ellenőrizni. A vizsgáztatóknak is jobban a körmére kell nézni - nem addig méregetni, amíg egyszer csak jó lesz, meg beültetni a kopaszt hátulra, ne pattogjon el annyira a mérőpadon, stb. stb. Be kéne vezetni a csipes kártya formátumú forgalmit és tárolni rajta a vizsgázáskor mért eredményeket - ha kiint a rendőr és ettől rettenetesen eltér az ott látott eredmény, akkor vizsgáztatót is a szőnyeg szélére kell állítani.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laci_52, 2018.11.10 23:02

@ovodas: Igazad va n, az autókereskedők többsége szélhámos. Hogy miért? Mert nincsenek megfelelő jogszabályok. Ha eladnak egy roncsot, a vevő csak több éves pereskedéssel(amit nem is biztos, hogy megnyer!) jut hozzá a pénzéhez.

Fiatal használt autót csak magánszemélytől szabad venni, tőle is csak akkor, ha végig vezetett szervizkönyvet tud mutatni és az autó makulátlan.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html