Súlyosbodik helyzet az M1-esen - ezt lépik a kamionosok

Nem bírja a hatalmas forgalmat a még mindig csak kétsávos autópálya Tatabánya és az M0-ás között. Reped, törik, lyukad az aszfalt. A kamionosok pedig veszélyes megoldást választanak az úthibák elkerülésére - tudósít a vezess.hu.
K. Kiss Gergely, 2018. február 15. csütörtök, 19:27

Az utóbbi években rendkívül megnőtt az M1-es autópálya forgalma az osztrák határ és az M0 körgyűrű-csatlakozás között - olvasható a portálon.

A Magyar Közút tájékoztatása szerint az 1995-ös átlagos napi húszezres járműszámhoz képest ma helyenként a napi 80 ezer jármű elhaladása is gyakori. Minden útnak van egy elméleti áteresztő kapacitása, az M1 a Magyar Közút szerint elérte azt az állapotot, hogy helyenként 100 százalék feletti a terhelés - nem véletlenül van annyi baleset és dugó.

Csak Győr térségében napi egy balesetet regisztráltak tavaly, a balesetek pedig tovább lassítják a forgalmat.

A nagy forgalom egyenes következménye az út gyors elhasználódása. Az egész M1-en akadnak süllyedések, repedések, sőt: kifejezetten kátyúnak nevezhető, mély és széles úthibák, de leginkább a fővároshoz közelebbi rész, Tatabánya és az M0 közti szakasz az, ami a legrosszabb állapotban van.

Ahogy a Magyar Közút fogalmaz, "az M1-esen szinte fele-fele arányban oszlik meg a személyautó és nehézgépjármű forgalom. Az M1-es autópálya az egyik legfontosabb és legforgalmasabb tranzitútvonal a térségben, a nagyarányú kamionforgalom miatt pedig az útpálya burkolatának leromlása is felgyorsult, ezért is fordulnak elő inkább a lokális burkolathibák az autópálya külső sávjában".

A Vezess.hu szerint új jelenség, hogy a kátyúkat a leállósávon kerülgetik a kamionok. Pedig elviekben a közúti szabálysértésekért kiszabható egyik legmagasabb összegű bírságot kockáztatják.

A megoldás a problémára persze nem az árut a leállósávon gurulva kímélő kamionosok büntetése lenne, hanem az út felújítása. Ma viszont Magyarországon a közlekedésfejlesztési politika elsősorban a vasúthálózatra koncentrál. Az agyonterhelt M1 felújítására, és a végső megoldásra, a háromsávossá szélesítésre még várnunk kell. A tervek szerint legalább négy évet.

A Magyar Közút tájékoztatása szerint: "A hosszabb távú megoldás az autópálya kétszer háromsávossá bővítése. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. már megkezdte a terveztetést, az építkezés előreláthatóan 2021-2022 körül indulhat el."

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

acdc, 2018.02.16 15:26

Mészárost annyira leköti a vasút meg a bivalyb@sznádi stadion építések, hogy autópálya felújításra/építésre (m1mo) nem ér rá. Pedig azért fizetjük a pályadíjat, hogy haladjuk rohadt narancsg.cik!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

freemanowe, 2018.02.16 14:04

Az M1 már jóideje baleset - ezáltal életveszélyes. A kátyúkat csak 100-as táblával javítják, amit az arra autózók 80%-a figyelmen kívül hagy, ami csak további veszélyes helyzeteket generál. Érthetetlen, hogy odázhatják a felüjítást. Pedig még Felcsút felől is fel kell rá hajtani - lehet ezért kell olyan sűrűn cserélgetni a kormányzati kocsikat...?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rotaryfun, 2018.02.15 21:55

És ezért még van pofájuk pénzt is kérni. stadion a prioritás a narancsbetyároknak. No meg biztosan le van kötve az orbánbánya kapacitása így is :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html