A Marketing&Media az idén negyedik alkalommal állította össze a Top 50 - A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban listáját, amelyet továbbra is Dirk Gerkens, az RTL Klub első embere vezet. Az újonnan bekerülők között van Szalai Annamária, az NMHH elnöke, aki rögtön az ötödik helyet szerezte meg. A listát a siófoki Medi Hungary konferencián hozták nyilvánosságra.

A médiacégek vezetői teszik ki a listán szereplők majd kétharmadát, de feljövőben vannak az ügynökségi vezetők és a főszerkesztők is. Csökkent viszont a telekommunikációs és piackutató szektor befolyása, csakúgy, mint a nők aránya a befolyásosak között. Az is látszik, hogy a médiaelit tagjai középkorúak: 35 év alatt nehéz a listára kerülni. A lista negyede cserélődött - kiesett többek között Várdy Zoltán és Geszti Péter, bekerült Steve Varcoe, Mező László és Medveczky Balázs.

Simon Krisztián, a lap főszerkesztője elmondta, hogy a hazai médiaiparban eddig nem látott változások zajlottak az elmúlt évben, hiszen 13 új név szerepel a listánkon, azaz a szereplők közel negyede újonnan érkezett a legbefolyásosabbak közé. Sok újdonságot hozott a médiaszabályozás, a közszolgáltati szektor átalakulása, valamint a TV2 menedzsmentjének változása és ez meglátszik a listán szereplők névsorában is.

A Top 50 szereplői között 2011-ben túlsúlyban vannak a médiavállalatok és médiaügynökségek vezetői. A médiaügynökségek vezetői közül két új névvel is bővült az idei összeállítás. A tévések dominánsabbak a lista elején, közöttük is az RTL Klub képviselői szerepelnek a legtöbbször. Jól szerepeltek idén a főszerkesztők.

Hosszú távú tendenciának tekinthető, hogy az eddigi években mindig csökkent a befolyásos hölgyek száma. Az idén sincs ez másként: a tavalyi nyolc után ezúttal mindössze hét nő került a listára.