A Xanga csoport befektetésében megvalósuló trimodális - légi-, vasúti- és közúti átrakó - központ nyugati, 12 hektáros területét kiszolgáló belső út- és csapadékvíz-hálózat kialakításához 158 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyújtott az Új Széchenyi Terv Észak-Alföldi Operatív Programja - tette hozzá a polgármester. Kósa Lajos szerint Debrecen gazdaságfejlesztése szempontjából meghatározó jelentőségű a repülőtér és a hozzá kapcsolódó logisztikai központ fejlesztése.

Herdon István, a debreceni repülőteret működtető Xanga cégcsoport vezérigazgatója az MTI érdeklődésére elmondta: jelenleg 5-6 milliárd forint értékű beruházás folyik a repülőtéren, aminek része a most elkészült fejlesztés. Hozzátette: a Xanga csoport több mint egy évtizede tölt be aktív szerepet a Debreceni Regionális és Innovációs Ipari Park fejlesztésében, ahol jelenleg közel negyven vállalat működik és mintegy ötezer munkavállalót foglalkoztatnak. Elmondta: a most üzembe helyezett 6700 négyzetméter burkolt felületű belső úthálózat, valamint a csapadékvíz-elvezető rendszer a központnak a terminál épülettől nyugatra fekvő 12 hektáros részét szolgálja ki.

A már elkészült és folyamatban lévő fejlesztések szigetszerűen valósulnak meg a reptér területén, ezért elengedhetetlen azoknak a fő közlekedési útvonalakkal történő összekapcsolása, illetve a reptér, valamint a trimodális központ személy illetve teherforgalmának különválasztása - jegyezte meg Herdon István hozzátéve, hogy utóbbi kapcsán a Közlekedési Operatív Programhoz (KÖZOP) benyújtott pályázatukat elutasították, amit cégcsoportjuk megfellebbezett.

A repülőtér a versenyképes, magas hozzáadott értéket előállító iparágakra alapozó gazdaságfejlesztés szempontjából ma már olyan jelentőséggel bír, mint hajdanán a vasút, majd az autópálya. Ezért a nemzetközi légikikötő és környezetének a jövőben is kiemelt szerepet kell kapnia Debrecen város és a régió gazdaságfejlesztési stratégiájában - jelentette ki a Xanga cégcsoport vezérigazgatója.