Az NFM államtitkára a jobbikos Vágó Sebestyén írásbeli kérdésére válaszolva kiemelte: a 3-as metróvonal felújítása során a szakemberek részletesen vizsgálták az akadálymentesítés lehetőségeit. A teljes körűen akadálymentesíteni kívánt állomásokat egy komplex mutató alapján, az utasforgalmat, a felszíni alternatív közlekedési útvonalakat és az elérhető közintézményeket figyelembe véve választották ki - írja az MTI.

Az aktuális tervek szerint a már jelenleg is felvonóval rendelkező két megálló (Árpád híd, Kőbánya-Kispest) mellett a rekonstrukciót követően további tíz megállót fognak lifttel felszerelni. A rekonstrukció ideje alatt a tárca és a főváros arra törekszik, hogy a "felszíni forgalmi rendszer optimalizálásával" a mozgáskorlátozott utasok számára is elérhetővé és megközelíthetővé váljon valamennyi metróállomás - írta Fónagy János.

A fejlesztésekkel még nem érintett állomások jövőbeni akadálymentesítését kiemelt feladatként kezeli a minisztérium - szögezte le Fónagy János.

A BKV kedden azt közölte: a Strabag újíthatja fel a 3-as metróvonal hat északi állomását 24,1 milliárd forintból. A Strabag az Újpest-Központ, Újpest-Városkapu, Gyöngyösi utca, Forgách utca, Árpád híd és a Dózsa György út metróállomások korszerűsítését végzi, a munkálatok pontos ütemezését a szerződés aláírása után kezdik meg. A tervek szerint a felújítás várhatóan október végén, november elején kezdődik.