Szomorú, ami a magyar utakon történik - csütörtököt mondott a szupertraffipax?

Idén az első öt hónapban 13 százalékkal nőtt közúti balesetek száma és a halálos áldozatoké is emelkedett. Mindez azt mutatja, hogy 15 milliárdért felszerelt Véda rendszer nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket - írja a Vezess.hu.
Szepesi Anita, 2018. június 17. vasárnap, 13:04
Fotó: Napi.hu

A legfrissebb adatok szerint 2018. január 1. és május 31. között összesen 6289 személysérüléses közúti baleset történt, ami 13 százalékkal több, mint 2017. azonos időszakában, amikor is 5564 balesetet regisztráltak. Napi szinten átlagosan majdnem öttel nőtt a balesetek száma. Míg tavaly 202 balesetben 218-an hunytak le, idén öt hónap alatt 203 balesetben 229 fő veszítettet életét. Utasaként 19 fővel többen haltak meg, mint tavaly - derül ki a portál összesítéséből.

A súlyos és a könnyű sérüléses balesetek száma is rosszabb.

A sérüléssel járó balesetek harmadát a rendőrség szerint gyorshajtás okozza, vagyis az összesen 15 milliárdba került Véda rendszer nem szűri ki megfelelően a gyorshajtókat  - állapítja meg a szakportál.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

csaba7272, 2018.06.18 21:09

A hülye is látta, tudta, hogy ez nem a balesetvédelemre, hanem a lehúzásra megy! Hál istennek, városban alig van halálos baleset. De ezzel magyarázták a bizonyítványt.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

terabit, 2018.06.18 17:21

@skymiller: ja lehúzás, közben a fejedhez meg pisztolyt tartanak hogy gyorsan hajts...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

zana, 2018.06.18 14:20

Orbánék ezt is elkúrták, mit nem?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

konrada, 2018.06.18 13:12

...khmm....

A kedves újságíró szerint mi volt az a remény, amit nem váltott be?
...s mi lenne az az eszköz, ami - hasonló méretű beruházással-ráfordítással (úgy, hogy az megfeleljen a személyiségi jogok biztosításának EU-s elvárásával) - beváltaná a reményeket?

No ha először erre próbálna választ keresni a kedves sajtósegédmunkás - akkor rájönne, hogy az eszköz azt a célt, amire kitalálták:
- állandó rendőri megfigyelés balesetveszélyes csomópontoknál és az ott szabálytalankodók kiszűrése
- az agy nélküli gyorshajtók megfogása...
ezekre alkalmas úgy, hogy több száz rendőrjárműnek költségét és annak kezelőjének a bérét megtakarítja, illetve redukálja, illetve hogy az agy nélküli szabálytalankodók által befizetett összegekből bevételre tegyen szert.

...de másra valóban nem alkalmas: nem képes lefedni harmincvalahány ezer km hosszú közút (és még annál is több önkormányzati és egyéb út) minden négyzetméterét.

...ja és még annyit: ha helyette mobilmérőket alkalmaznának: annak darabjának többszörös a működési költsége, és az is pont csak az agyatlanok megfogására alkalmas, hiszen először is be kell jelenteni a rendőrségnek, hol állítják fel (áldassék megint csak az EU-s szabályzás) - így a vazzétől kezdve sok helyen értesülhet róla a dörzsöltebb szabálytalankodó, ...a hülyébbeknek meg úgy is villogunk!;)

...eredményesebben hasonlóan olcsón csak 1 módon lehetne a sok hülyét megfogni: kötelező fekete doboz GPS alapon, mely feljelenti az autóst, ha valahol átlépte a határt.
...de az már tényleg ne...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Luftschutzbunker_Zwei, 2018.06.17 19:51

Káosz és anarchia mindenhol, miért pont az utakon ne lenne?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html