Sztrádatervek: új félgyűrű épülhet a fővárostól távol

A nemzetközi áruforgalom jobb elvezetése érdekében az M1-es, az M0-s és az M5-ös főváros környéki szakaszainak tehermentesítésére új félgyűrű létesítését kezdeményezte a kormány - mondta Mosóczi László, az ITM államtitkára a Magyar Nemzetnek.
Domokos László, 2019. május 20. hétfő, 09:15
Fotó: Pexels - Képünk illusztráció.

Megvalósíthatósági tanulmány készül az M1-es autópályából Komáromnál leágazó 13-as és 81-es, továbbá a Székesfehérvártól délre induló 63-as főút kétszer két sávosra alakítására a meglévő nyomvonalakon, így létrejönne egy településeket elkerülő gyorsforgalmi összeköttetés az M1-es és a szintén előkészítés alatt álló M8-as autópálya között - mondta Mosóczi László a napilapnak. Szavai szerint a kormány már döntött a fejlesztésről.

Magyarországot több nemzetközi közlekedési folyosó érinti, a legnagyobb átmenő forgalom Németország és a Balkán, valamint Törökország között zajlik. Ez azt jelenti, hogy Hegyeshalom és Nagylak között haladnak a teherautók a legnagyobb számban, jelenleg az M1-esen, az M0-s nyugati és déli szektorában, valamint az M5-ösön. Az útdíjszedő NÚSZ adatai alapján az úthálózaton díjat fizető teherautók több mint fele tranzitszállítást végez.

Az átmenőforgalom a legrövidebb idő alatt kíván túljutni az országon, ám jelenleg ez csak úgy lehetséges, hogy megközelítik a fővárost, mivel a gyorsforgalmi hálózat sugaras szerkezetű. Mosóczi szerint a tranzitforgalom elvezetésére megfelelne egy olyan gyorsforgalmi átkötés, amely az M1-en haladó kamionokat Komárom térségéből kiindulva Székesfehérvár mellett továbbhaladva a jelenleg tervezés alatt álló M8-ig vinné. Az M8-as keleti szakasza az M7-esből válik ki Enyingnél, és az M6-ost érintve Dunaújvárosig, majd a már korábban megépült autópályahídon át Kecskemétig vezet. Ott kapcsolódik az M5-öshöz, illetve a már épülő M44-eshez, amely Békéscsabára, majd Gyulára, illetve a magyar-román határra vezet.

E fejlesztés megvalósíthatóságát segíti, hogy a 13-as út az M1-es és Kisbér, valamint a 81-es út Kisbér és Székesfehérvár közötti szakaszai jelenleg is településeket elkerülő nyomvonalon haladnak. Székesfehérvárnál új csomópont segítségével kell átvezetni a forgalmat az M7-es felett, majd a 63-as úton a leendő M8-as csomópontig - írta a Magyar Nemzet.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

narancsragacs, 2019.05.20 13:12

A sok felesleges stadion és focipálya helyett ha már most meglenne is késő lenne. Elképesztő állapotok vannak az utakon városokban. Se haladni se parkolni nem lehet. Álmodoztak a mobil munkaerőről most pedig ott ácsorog a dugókban a nép és az úthasználatért horror pénzeket fizető nehéz teherjármű forgalom.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2019.05.20 12:20

Na, erre tényleg szükség van.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html