Milyen új sztrádák épülnek? Átírták a listát

A kormány több ponton módosította, illetve kiegészítette a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési infrastruktúra-beruházások listáját. Így például új út épül a veszprémi sportlétesítmények megközelítésére a 8-as számú főúttól, és kerékpárút kerül a tokaji Tisza hídra.
Németh Géza, 2018. december 25. kedd, 10:10
Fotó: Napi.hu

A Magyar Közlönyben megjelent közlekedési salátarendelet melléklete módosítja a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési infrastruktúra-beruházások listáját.

Eszerint megépül az M6-os autópálya Bóly-Ivándárda (országhatár) közötti szakasza, de kikerült belőle a villányi csomópont. Az M7-es autópályát Zalaegerszeggel összekötő M76-os eddig gyorsútként szerepelt, most autóút lett és kiinduló pontként bekerült a holládi csomópont. Az eredeti felsorolás a 102-es számú főút Esztergom és az M1-es autópálya közötti szakaszának fejlesztését tartalmazta. A módosítás az M100-as autóút Esztergom és az M1-es autópálya közötti szakasz megvalósításáról szól.

Kiegészítésként került be a rendelet mellékletébe 115 új kiemelt projekt. Ezek közül néhány:

  • az M3 gyorsforgalmi út Vásárosnamény és Beregdaróc (országhatár) közötti szakasz előkészítése,
  • a Szeged és Debrecen közötti 2×2 sávos közúti kapcsolat kialakításának előkészítése,
  • az M8-as autóút M7-es autópálya és Dunaújváros, valamint Dunavecse és Kecskemét (észak) közötti szakasz előkészítése,
  • az M49-es autóút M3-as autópálya (Vaja) és Csenger (az országhatár) közötti szakasz előkészítése,
  • a 8-as számú főút és a 82-es számú főút közötti - a veszprémi sportlétesítmények megközelítésének javítását szolgáló - közúti kapcsolat megvalósítása,
  • a tokaji Erzsébet királyné Tisza-hídon vezetett kerékpárút megvalósítása,
  • az M4-es autóút Törökszentmiklós (nyugat) és Püspökladány, valamint a Püspökladány és Berettyóújfalu közötti szakasz előkészítése,
  • a záhonyi közúti Tisza-híd mellett új közúti Tisza-híd (M34) előkészítése,
  • a Veszprém, Aranyosvölgy feletti új völgyhíd és az ehhez kapcsolódó, a város belső elérhetőségét javító közútfejlesztés előkészítése,
  • a paksi kikötőkhöz vezető út megvalósítása,
  • az M6-os autópálya  és a 6-os számú főút közötti, paksi összekötő út megvalósítása,
  • a 67-es számú főútnak az M7-es autópálya és Kaposvár (észak) közötti között 2x2 sávos úttá fejlesztése.

Néhány fontosabb kerékpárút a listáról:

  • Dunakeszi - Fót,
  • Szob - Ipolydamásd és
  • Tószeg - Szolnok közötti épül - egyebek mellett - kerékpárút.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Northop, 2018.12.25 14:06

Úgy látom a 8-as megint kimarad a szórásból.. A veszprémi sportlétesítmények azok kurva fontosak. Körmend-Herend közti úton nem sok esély van az előzésre, van 3-4 hely ahol le lehet küzdeni a kamion konvolyokat.. Mondjuk az is vicc, amit a többi főúton nem tesznek meg. Pl. az 51-es kész rémálom befele 1/2 kilencig, kifele 6 óra utánig..
Azért Terabitnek igaza van, egy csomó út úgy néz ki, mintha felszántották volna, vagy mintha az útkaparók patchwerk szőnyeg minta alapján foltoztak volna.. Pár stadion árát át lehetne forgatni az utakra, egészségügyre, vagy oktatásra. Azért lehet, hogy az oktatásra vagy orvosi ellátásra esetleg a közlekedésre kevesebb embernek van szüksége, mint a Mongol TeveIII. szinvonalú magyar focira.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

terabit, 2018.12.25 13:18

A meglevő utakat is fel kellene újítani, künösen ajánlanám stadion építés helyett. Budapest lassan járhatatlan, különösen Zugló, ahol a kerületi önkormányzat élén Karácsonnyal magasról szarik a kerületre, hitelből minden szarra telik, a kerület teljesen eladósodik, de a kerület hatáskörébe tartozó utak, egy átlag falusi földúthoz mérhetőek.

De nemrég jártam a 3-son, Gyöngyös után mintha szőnyegbombázás érte volna az utat...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html