Sztrájkra készülnek a buszosok

A tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-t (MNV) terheli a felelősség, ha a kormányzati szándékkal ellentétes utasítása miatt nem tudnak a Volán társaságok szakszervezetei a munkáltatókkal megállapodni, és több helyen sztrájkolni fognak - közölte Dobi István, az Autóbusz-közlekedési Szakszervezetek Szövetségének (AKSZSZ) elnöke az MTI-vel, miután a Kapos és a Pannon Volánnál szerdán megkezdték a sztrájk szervezését.
MTI-Eco, 2011. február 16. szerda, 19:20

A szakszervezeti vezető beszámolója szerint a három dél-dunántúli megyében fél éve alakult AKSZSZ két tagszervezeténél, a Kapos Volán Zrt.-nél és a Pannon Volán Zrt.-nél is eredménytelenül zárultak a sztrájk előtti kötelező egyeztető tárgyalások a munkáltatókkal hétfőn és szerdán. A Kapos Volán Zrt.-nél működő Kapos Volán Autóbusz-közlekedési Szakszervezet már kedden a Munkaügyi Bírósághoz fordult, kérve, hogy állapítsák meg a sztrájk ideje alatti elégséges szolgáltatás mértékét. A Pannon Volán Zrt.-nél működő ADU-Baranya Megyei Független Szakszervezet csütörtökön kívánja megtenni ezt a lépést.

A sztrájk-szervezéshez a Gemenc Volánnál, valamint annak alvállalkozójánál, az OrangeWays Zrt.-nél működő DÁM Szakszervezet is csatlakozik, ha az egyeztető tárgyalásaik február 22-én eredménytelenül záródnak. A DÁM kedden kezdeményezett egyeztető tárgyalást a bértárgyalások harmadik fordulóján (az első és a második tárgyaláson nem vett részt, mert azokra nem hívták meg), mert a munkáltató közölte, semmi esélyt nem lát a 11800 forintos (a vállalati átlagkeresetek 6 százalékát kitevő összeg) bérfejlesztési igény teljesítésére - Dobi István beszámolója szerint.

Az AKSZSZ továbbra is kész minden törvényes eszközzel, ha kell sztrájkkal is elérni, hogy az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) bérajánlása felső mértékének megfelelő, 6 százalékos keresetfejlesztésekre sor kerüljön a dél-dunántúli régióban működő Volán társaságoknál - hangsúlyozta a szakszervezeti vezető. Mint kifejtette, az MNV, mint tulajdonos olyan feltételeket szabott a Volán társaságok számára az üzleti terv elkészítéséhez, ami alapján az OÉT bérajánlásának alsó mértékét sem lehet bérfejlesztésként végrehajtani. A kormány tagjai ugyanakkor az elmúlt napokban azt nyilatkozták a béremelésekkel kapcsolatban, hogy az OÉT megállapodást iránymutatónak tartják, amivel elérhető, hogy a munkavállalók ne vigyenek haza kevesebb bért annál, mint amennyit tavaly kaptak - tette hozzá.

Az érintett dél-dunántúli Volán társaságoknál működő társ-szakszervezetek közül a Közúti Közlekedési Szakszervezet Baranya megyei Szervezete és a Független Demokratikus Szakszervezet is csatlakozott az AKSZSZ sztrájkfelhívásához. Tolna megyében a Gemenc Volán Zrt.-nél, a Közúti Közlekedési Szakszervezet Alapszervezete nem vesz részt a sztrájkban, mivel további tárgyalások keretén belül kíván megállapodni a munkáltatójával az idei bérfejlesztés mértékéről.









HOZZÁSZÓLÁSOK