A Népszava birtokába került az a levél, melyben a főváros előző polgármestere, Tarlós István azt írja: "most lenne megfelelő alkalom sietve összevonni a MÁV-ot és a Volánt. A MÁV szárnyvonalakon gyér a forgalom, a Volán ezt könnyen kiválthatná. Az összevonás ráadásul most mérsékeltebb hullámokat verne (média, ellenzék, szakszervezetek)..." A politikus, akit az elvesztett önkormányzati választás után országos közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízottá neveztek ki, 19 pontos javaslatot küldött a miniszterelnüknek.

A napilap közlése szerint Tarlós irománya két héttel az ingyenes parkolásról szóló kormányrendelet aláírása előtt született.

E szerint a Budapestet korábban majd' egy évtizedig irányító politikus akár véglegesen elhagyhatónak tartja a fogaskerekű-projektet, és felejthetőnek tartja a libegő megújítását is, mivel mint írja: "megszűnőben az érdeklődés iránta".

A Népszava felsorolása szerint

  • Tarlós elvethetőnek tartja az M2-es metró és a gödöllői HÉV összekötését is,
  • ahogyan a budai fonódó második ütemének építését is.
  • Halaszthatónak tartja az M3-as metróvonal Káposztásmegyerig történő meghosszabbítását, 
  • a 2-es villamos vonalának felújítását
  • és a pesti rakpart alatti víznyomócső cseréjét is.

Indoklást ugyan nem fűzött hozzá, de felgyorsítaná a Millenniumi Földalatti Vasút korszerűsítését és bővítését, és az eredetei nyugati és északi nyomvolnalon bezárná az M0-ás körgyűrűt.