Olyan kijelentések és állítások hangzanak már el, ami a tiltakozók és ellenzők részéről csak kommunikációs kármentés. A szószólók csak gyűlöletet keltenek - kommentálta a lapnak a kritikákat Tarlós István főpolgármester, melyekkel a római parti mobilgátat illették az elmúlt években.

A városvezetőnek arra utal, hogy kevés olyan megosztó fővárosi projekt van, mint ez: a több éve tartó vita legutóbbi fejleménye például, hogy a helyi civilek népszavazást kezdeményeztek, melyre eredetileg Tarlós azt mondta, hogy maga írja ki, majd kihátrált az ügyből. Amikor pedig a Párbeszéd Párt által beadott javaslatot elfogadta a választási bizottság, a főváros visszavonta az eredeti, a voksolásban döntésre váró határozatát és elfogadott helyette egy újat, így okafogyottá téve a választást.

A főpolgármester viszont másban látja a megosztó helyzet kiváltóját. Szerinte a "mai világ sajátossága, hogy filozófusok, szociológusok kategorikusan rossz minőségűnek ítélnek műszaki szakvéleményeket." A rengeteg fakivágással járó parti mobilgátat csak hangulat- és haragkeltésből támadják, ráadásul nem is biztos, hogy a környezetvédelem a civilek valódi motivációja - véli Tarlós. Ebbéli gyanúját így fogalmazta meg: "Lányi András filozófust tisztelem, amíg azonban olyanok is kiadják magukat környezetvédőnek, akik egy zavarkeltések szervezésével világszerte házaló külföldi gondolkodó műveit fordítják le magyarra, addig hadd legyek bizonytalan a motivációjukkal kapcsolatban."

A határidőkről elmondta, a nem vitatott szakaszokon - az Aranyhegy környékén - már jövőre az első fél évben meg is kezdődnek a munkák, és 2019 elejére be is fejeződhetnek. A vitatott részen, a Dunával párhuzamos védműelem nyomvonaláról pedig egy tudóstársaság dönthet, a vitában részt vesznek majd az ellenzők és a támogatók által felkért egyetemi, vízügyi szakemberek, tájépítészek egyaránt. Azt fikciónak nevezte, hogy Orbán Viktor jóbarátja, a milliárdos Garancsi István kéréseinek megfelelően döntöttek a mobilgát tervezett nyomvonaláról.

A hármas metró ügyben mossa kezeit

A főpolgármestert kérdezték a hármas metró akadálymentesítéséről is - ebben az ügyben épp csütörtökön határozott úgy a Fővárosi Választási Bizottság, hogy lehet népszavazás az ügyben. Tarlós ezt az ügyet is felfújtnak látja, mint mondta "az ellenzék baloldali, liberális része, akik most a legharsányabbak, Budapesten 2010 előtt több évtizeden át voltak hatalmon. Ők a 2-es metrónál összesen egy állomáson építtettek liftet, s akkor nem tiltakozott senki."

A mozgássérült-barát kialakítás elmaradását azzal indokolta, hogy "csak arra tudunk költeni, amire forrásunk van." Miközben szerinte a munkát már el kellett kezdeni.

A felújított orosz szerelvények ajtóhibái mögött is külső beavatkozást lát: az emlékezetes fakocka kiváltotta meghibásodását azóta követte egy fémlemezes és kavicsos támadás is.

Az interjúból az is kiderült, hogy átszervezik a fővárosi vagyonkezelő és közbeszerzési cégeket. "Megszüntetni nem akarjuk, de az év elején nagy valószínűséggel átalakítjuk a társaságot, amit nemrég a városüzemeltetési holdingunkhoz csatoltunk, amelynek működésével szintén nem vagyunk kibékülve. A két cég működésén jelentősen javítani kell" - fogalmazott a városvezető.