Tarlós elárulta - eddig tart a gigadugó Budapesten

Előrehozták a 3-as metró felújításának egyes közbeszerzési tendereit, a Baross térnél nem megy tovább az újpalotai villamos, mert a födém nem bírná el, 60 milliárdba kerül a HÉV-ek rekonstrukciója, ezek voltak a főbb témák Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján. Elhangoztak a határidők is, hogy meddig kell összeszorított foggal közlekedni az útfelújítások miatt a fővárosban - írj az Index.
MTI-Eco, 2015. október 16. péntek, 13:52
Fotó: Napi.hu

"Vannak bizonyos lobbitevékenységek az újpalotai villamossal kapcsolatban, de ne üljenek fel ezeknek" - mutatta meg a helyes irányt az újságíróknak Tarlós István főpolgármester szokásos pénteki sajtótájékoztatóján. Mint kiderült, "bizonyos körök" azt szeretnék, hogy a 2019-re elkészülő újpalotai villamos az Astoriáig fusson be, de ezt Tarlós, mint kijelentette, nem fogja engedi. Még akkor sem, ha az engedélyezési tervek most így készülnek, a kiviteli tervek már nem fognak, tette hozzá - Írja az Index.

A 3-as metróról a főpolgármester elmondta, hogy az alagútja sehol nem süllyed. Egy helyen tapasztalható néhány milliméteres süllyedés, a Kőér utcai felszíni szakaszon, egy felázás miatt.

Tarlós kijelentette: megvizsgálták a HÉV-ek felújítási lehetőségeit, eszerint ezek az öreg, német szerelvények további 20 évre felújíthatók 60 milliárd forintért. A felújítás a BKV saját műhelyében megoldható lenne.

Elhangoztak konkrét határidők a jelenleg is tartó, dugókat okozó felújításokról, jegyezzük meg őket:

Széll Kálmán tér: 2016. május 10.
Fonódó villamos: 2015. december 23., Clark Ádám téri villamosalagút: 2016. március 16. (a villamos a Batthyány tértől az alagútig megy, ott át kell gyalogolni majd a gyalogos-aluljárón, és a túloldalt felszállni megint a villamosra Lágymányos felé.)
Budaörsi út: 2015. november 24.
M1-M7 csomópont: 2016. április

HOZZÁSZÓLÁSOK