Tarlós győzött a budai villamosok ügyében

Mégis megvalósul a budai fonódó villamoshálózat mindkét ága: a főváros és a BKK elfogadja az NFÜ javaslatát a projekt két ütemre bontására és tartalmának bővítésére - közölte fővárosi sajtóiroda.
NAPI, 2011. május 10. kedd, 14:14
Fotó:

A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ is megkapta az elmúlt hetek szakmai egyeztetései és javaslataink nyomán a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által elkészített kompromisszumos javaslatcsomagot a budai fonódó projekt megvalósítására vonatkozóan. Ennek lényege az, hogy a projekt két ütemre válik szét, azonban a főváros és a BKK által mindvégig fontosnak tartott és a szakmai vélemények szerint is indokolt, de a II. kerület által korábban ellenzett Bem rakparti villamos-szakasz a tervek pontosítását követően megvalósul.

A javaslatcsomagra válaszul Tarlós István főpolgármester ma levélben jelezte annak elfogadását Petykó Zoltán NFÜ-elnök felé, jelezve, hogy az csak úgy történhet, hogy a két ütemre szétválasztott beruházás mindkét támogatási szerződését egyidejűleg kötik meg a felek. Tekintettel arra, hogy a mai képviselőtestületi ülésén - közleményük szerint - a II. kerületi Önkormányzat is elfogadta a megoldási javaslatokat, úgy tűnik, végre a megvalósulás szakaszába léphet budai fonódó villamoshálózat megteremtését célzó projekt.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Bagratuni, 2011.05.10 15:01

Budapest szülöttjeként, budapesti lakosként és több nyelven több ország tömegközlekedési lapjában publikáló újságíróként egyaránt nagyon örülök ennek a hírnek. Jómagam többször tettem javaslatokat hasonló megoldásokra, de süket fülekre találtam. Nem csodálkozom: azok, akiknek - akár a sajtótörvény alapján is - válaszolniuk kellett volna, most sorra bíróságok előtt felelnek, vagy felelni fognak bűncselekményekért.

Budapestnek több ilyen beruházásra van szüksége! Rákospalota az a kerület, amely a legtöbbet szenvedett a villamosvonalak elhamarkodott pártállami szétverése miatt. A status quot helyre kell állítani! A 62-es (és a feltámasztandó 65-ös és 67-es) villamosokat a Bánkút utcán tovább kell vezetni a temetőig, majd tovább a Szentmihályi úton a Régi Fóti úton és a Kazinczy utcán a Pozsony utcáig. A vasúti híd után a 67-es elmenne jobbra Káposztásmegyerre, míg a 65-ös a Fóti úton a Váci útig és onnan a Megyeri csárdáig. A megépült pályán (mondjuk 68-as számmal) egy másik járat indítható az Árpád úton és a Szőcs Áron utcán, az Újpest-Városkapú metróállomás és Újpalota 69-es végllomása között. Ezzel több, a levegőt szennyező buszjárat kiváltása válik lehetővé. Egyébként is a váci vasút fölött, a Víztorony és a Hubai tér között átívelő híd eredetileg a villamos számára épült!

Meggondolandó a kisföldalatti meghosszabbítása is a Mexikói úttól a Kacsoh Pongrác út - Rákos út alatt egészen a Régi Fóti úti Penny Marketig. Hiszen a pártállam már több mint 30 éve ígért Rákospalotának metrót, ami máig nem valósult meg! A kisföldalatti építése a legolcsóbb és leghatékonyabb megoldás!

Roland von Bagratuni újságíró
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html