A főpolgármester ezúttal is hangsúlyozta, hogy a fővárosi tömegközlekedés hatékonyságának javításával 2010 óta 10 milliárd forintos megtakarítást és ugyanekkora bevételnövekedést tudtak elérni a BKV-nál, amelynek költségvetéséből ennek ellenére is 30-31 milliárd forint hiányzik az állami díjkedvezmények és az agglomerációs közlekedés biztosítása miatt.

Tarlós István szerint ennek tudatában az eddigi 24 milliárd forintos állami feladattámogatás is kevésnek bizonyult, a kabinet jelenlegi szándéka alapján pedig ez az összeg jövőre 6 milliárd forinttal, a következető két évben pedig további 3-3 milliárd forinttal csökkenne.

A főpolgármester a tárgyalások kimenetelére vonatkozó kérdésekre reagálva megjegyezte, soha nem folytatott teljesen eredménytelen "hosszabb egyeztetést" a kormányfővel.