Tarlós: kis körzetet érintenének az új budapesti sarcok

Még dolgoznak a szakemberek a dugódíj, illetve a hídpénz bevezetésének részletein, nem dőlt el, mekkora legyen a gyűrű átmérője és mennyit kellene fizetni - közölte Tarlós István főpolgármester.
MTI, 2012. június 19. kedd, 08:17

Tarlós István a tv2 Mokka című műsorában kedd reggel azt mondta: "hangulatkeltés van, döntés nincs, keressük a lehetőségeket". Szavai szerint abban az esetben, ha lesz dugódíj és hídpénz, akkor egy egészen kis körzetet határoznak meg, vagyis a Hungária gyűrűnél szűkebbet. Jelezte, így alaptalan lesz a külső kerületek azon félelme, hogy náluk összpontosul a belső városrészek tehermentesítéséből adódó parkolási igény.

A főpolgármester ismertetése alapján az úgynevezett hídvám úgy működne, ahogy évtizedekkel ezelőtt New Yorkban kitalálták, s ma is működik a 20 milliós városban. A díj mértékéről szólva hangsúlyozta: egyszer azt mondta, hogy a magasabb változatban 400 és 500 forint között kellene fizetni, amit "a sajtó azóta következetesen 500-nak interpretál", de egyelőre nincs erről semmilyen döntés. Hozzátette, ésszerűbb lenne a dugódíjat akkor bevezetni, ha kiépül minden P+R parkoló, amiből 20 év alatt összesen egy fizetős épült.

Nem arról van szó, hogy bárki sarcot vetne ki; ha nem üres kasszával lenne itt a város és az állam nem akarna kivonulni a finanszírozásból, akkor nem lenne probléma, de a BKV működési költsége évente 130-140 milliárd forint - fogalmazott Tarlós István.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Blama, 2012.06.19 10:19

Hídpénz, vám, 23 járási hivatal meg amit akartok.
Sétáltál mostanában Budapesten?
Láttad hogy néz ki?
Hány üres üzlet van, milyenek az utcák?
Szédjél még további pénzeket, menjen minden tönkre, benne a zemberek is!
Ez igértétek, ezt kapjuk.
Magyarország, szeretlek!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Borisz1106, 2012.06.19 09:58

@ingyen: Érdekes! Elvárnád, hogy az ország tartsa el ezt a "vízfejet"! Tartsa el Budapest! Ahogy mondod, épp elég IPA-t, SZJA-t (tb nem ide tartozik) szed be az itt működő cégektől, és az itt lakó emberektől. Lósz@rt neki több pénzt! Főleg erre a rothadó BKV-ra! Egy fillért se többet adófizetői pénzből!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ingyen, 2012.06.19 09:15

miféle üres kassza?

a gdp negyedét bp termeli meg.
ennek csak iparűzési adójából mennyi marad a fővárosnál?
pár százalék?
és bpestiek szja-jából, tb-jéből, stb?

hazug szemátläda.

arról szól a történet, hogy orbán pénzt vesz el bp-től (is) és kötöttek egy alkut, hogy tarlós oldja meg ahogy tudja.

kellett fideszes tetvet föpolgármesternek válsztani.
remélem bp egy életre megtanulta, hogy a keresztény-nemzeti tábor a város ellensége. mindig is az volt. bp liberális város.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Borisz1106, 2012.06.19 08:47

A BKV működési költsége 130-140 milliárd Ft! (Úgy, hogy ebből 50-55 milliárd a veszteség amit pótolni kell!)
Na akkor számoljunk kicsit!
140.000 millió / 1,5 millió BKV használó = 93.333 Ft/fő/év
93.333 / 12= 7.777 Ft/fő/hó
Ennyi pénz nem folyik be a bérletekből? Hát csak diákok, nyugdíjasok használják a tömegközlekedést Bp-en? Vagy talán 1,5 millió ember sincs aki ezzel jár?
Nekem itt valami nagyon nem kerek...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html