A közlemény szerint a döntően földmozgatással járó munkákat az Európai Unió és a magyar költségvetés 16,1 milliárd forintos támogatásával végezték el a kivitelezők.

A Tisza vízszállító képességének javítása a szolnoki vasúti híd és a Kisköre közötti szakaszon a Környezeti és Energetikai Hatékonysági Operatív Program (KEHOP) keretében valósult meg a Vásárhelyi-terv továbbfejlesztése projekt szellemében, így az eddiginél szabadabb utat engednek az áradó víztömeg lefolyásának.

Töltésáthelyezésekkel megszüntették a hullámtéri szűkületeket, elbontották az övzátonyokat, eltávolították az árvizek levonulását lassító tereptárgyakat és az elburjánzott növényzetet - írja az MTI.

A fejlesztés közvetlenül 15 települést érintett: Besenyszögöt, Csataszögöt, Fegyverneket, Kiskörét, Kőtelket, Nagykörűt, Pélyt, Szajolt, Szolnokot, Tiszabőt, Tiszaburát, Tiszapüspökit, Tiszaroffot, Tiszasülyt és Törökszentmiklóst.

Az árvízvédelmi fővédvonalak áthelyezése négy helyszínen történt meg. Így új földművek épültek a Tisza jobb partján Szórópuszta és Doba között 3660 méter hosszon, Nagykörű közelében 2130 méteren, a Tisza bal partján pedig Szajolnál 360 méteren és Óballánál 4800 méter hosszon. Az áthelyezett töltésszakaszok egy részén még kiegészítő munkálatok - például padka- és aszfaltburkolat-építés - zajlanak, de ősszel ezek is befejeződnek.

A projekt keretében folytatódnak az árvizek levonulását segítő és a természetvédelmi vízpótlást szolgáló beavatkozások.