Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Mesterházy Attila MSZP-s képviselő kérdezett rá írásban a fejlesztési minisztériumnál a Belgrád-Budapest vasútvonal magyarországi szakaszának felújítására - írta a lap.

A 160 kilométeres vonal felújítása és egy második vágány kiépítése kamatostul 949 milliárd forintba kerül majd. A kínaiak számára fontos beruházásra a kínaiak adnak hitelt Magyarországnak, és kínai cégek végezhetik el a munkát. Ez lenne a kínai áruk egyik útvonala. (A kínaiak hozzák a pénzt Magyarországra, csak nem adják oda.)

Mesterház többek közt megkérdezte azt, igaz-e, hogy érdemi forgalombővülés esetén is leghamarabb 2400 év múlva térülhet meg Magyarországnak a gigaberuházás?

"A kérdéseiben szereplő számok és az ön által felvetett megtérülési idő legfeljebb találgatásnak minősíthető, a sajtóban megjelent becslések minden alapot nélkülöznek"- válaszolta Fónagy János, de azt nem árulta el a minisztérium nevében válaszoló államtitkár, hogy milyen megtérüléssel számol a megvalósíthatósági tanulmány, azt ugyanis tíz évre titkosította a kormány.

Orbán Viktor miniszterelnök a közrádióban korábban azt mondta a megtérülésről: "hogy ez forintba hogyan térül meg, azt másodlagosnak tartom".

További részletek a beruházásról a 444.hu-n olvashatók.

A kép illusztráció, forrás: Pixabay.