Business Talks '24
Üzleti konferencia
Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!
jegyét most.
Mesterházy Attila MSZP-s képviselő kérdezett rá írásban a fejlesztési minisztériumnál a Belgrád-Budapest vasútvonal magyarországi szakaszának felújítására - írta a lap.
A 160 kilométeres vonal felújítása és egy második vágány kiépítése kamatostul 949 milliárd forintba kerül majd. A kínaiak számára fontos beruházásra a kínaiak adnak hitelt Magyarországnak, és kínai cégek végezhetik el a munkát. Ez lenne a kínai áruk egyik útvonala. (A kínaiak hozzák a pénzt Magyarországra, csak nem adják oda.)
Mesterház többek közt megkérdezte azt, igaz-e, hogy érdemi forgalombővülés esetén is leghamarabb 2400 év múlva térülhet meg Magyarországnak a gigaberuházás?
"A kérdéseiben szereplő számok és az ön által felvetett megtérülési idő legfeljebb találgatásnak minősíthető, a sajtóban megjelent becslések minden alapot nélkülöznek"- válaszolta Fónagy János, de azt nem árulta el a minisztérium nevében válaszoló államtitkár, hogy milyen megtérüléssel számol a megvalósíthatósági tanulmány, azt ugyanis tíz évre titkosította a kormány.
Orbán Viktor miniszterelnök a közrádióban korábban azt mondta a megtérülésről: "hogy ez forintba hogyan térül meg, azt másodlagosnak tartom".
További részletek a beruházásról a 444.hu-n olvashatók.
A kép illusztráció, forrás: Pixabay.
DeGiro
A hihetetlenül alacsony tarifák és az elégedett ügyfelek véleményei révén a DEGIRO a leggyorsabban növekvő bróker Európában. Regisztráljon, és fektessen be a DEGIRO biztonsági struktúráján keresztül.