Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az MSZP-s Harangozó Tamás kikérte a Miniszterelnöki Kabinetiroda (MK) migrációval összefüggő költéseit tavaly decembertől egészen idén júliusig bezárólag. Az adatokból kiderül, hogy eddig több mint 10 milliárd forintot költött el a kormány a menekültellenes kampányra - írja a 444.hu.

A minisztérium tavaly november 30-án 1,2 milliárd+áfa értékben kötött keretszerződést a Network 360 Reklámügynökségből és az Affiliate Network Kft.-ből álló Egyesült Reklám Konzorciummal "Migrációval összefüggő kommunikációs feladatok ellátására" a február végéig terjedő időszakra.

Miután ezt kimerítették, március 7-én 3,08 milliárd+áfa értékben kötöttek egy újat, ami egészen augusztusig tartott. Ez a pénz augusztus 10-re elfogyott, ezért a második keretösszeget - ahogy a Népszabadság megírta - a minisztérium megtoldotta még 800 millióval.

A 444.hu emlékeztet: a konzorciumot vezető Network 360 Reklámügynökség a pályázatért felelős miniszter, Rogán Antal szomszédságában lakó Csetényi Csaba érdekeltsége. Minden költés rajtuk keresztül bonyolódott. Csetényi cégei 15 százalékos reklámközvetítői díj ellenében dolgoztak, ez az üzlet csak a közvetítői díjak által minimum félmilliárd forint bevételt jelentett nekik. Persze nem csak a közvetítő, de médiaoldalon is a közszolgálati és Fidesz-közeli vállalatok jártak jól. A közterületi hirdetések költségeiről nincs információ.

Országos rádiók - Kossuth, Petőfi, Sláger FM, Karc FM, Katolikus Rádió, egyéb helyi rádiók - összesen 391,4 millió forintot, az online sajtó - origo.hu, Modern Média (lokal.hu, 888.hu), magyaridok.hu, pestisracok.hu, mandiner.hu, Mediaworks megyei oldalai, Russmedia megyei oldalai, Facebook - összesen 524,7 millió forintot, a nyomtatott sajtó - Magyar Idők, Lokál, Médiaworks, Magyar Hírlap, Pannon Lapok Társasága, Russmédia, Blikk - összesen 717,5 millió forintot, a tévécsatornák - TV2-csoport, közszolgálati csatornák, ATV, Echo TV, Origo-csatornák - összesen 2,2 milliárd forintot kaptak.

Erre jön még rá a plakátkampány és az a 800 millió forint, amivel néhány hete megtoldották a második keret büdzséjét, továbbá nincs benne az a két extra keret, amiről augusztusban döntött a kormány. A minisztérium kötött augusztus 1-én egy 1,9 milliárdos bruttó keretszerződést, majd augusztus 19-én egy újabb, mintegy 2 milliárd+áfa értékű keretszerződést az Egyesült Reklám Konzorciummal.

Mindebben pedig még nincs benne a külföldi magyaroknak félmillió példányban postázott "konzultációs levelek" költségei, valamint a minden magyar háztartásba kiküldött 4,2 millió "tájékoztató füzet".

Közben a kormány afrikaiakat toboroz, hogy telepedjenek le Magyarországon

Míg itthon ezerrel dübörög a migránsellenes kampány, addig a magyar kormány Afrikában kétoldalas hirdetésben próbál bevándorlókat (migránsokat) toborozni Magyarországra - hívja fel a figyelmet a 444.hu.

Szerezzen állandó lakhelyet önnek és családjának az Európai Unióban!

- így kezdődik a magyar kormány kétoldalas hirdetése, ami a NewAfrican magazin legfrissebb, 2016. augusztus-szeptemberi számában toboroz afrikai bevándorlókat. A teljes oldalas hirdetéshez mellékelt szintén teljes oldalas szöveges anyagban megszólal Garamvölgyi Balázs bahreini konzul, aki elmondja, hogy a program elsősorban a közép- és felső osztálybelieket célozza meg.

A letelepedési államkötvény 300 ezer dollárba kerül, eddig 4000-et adtak el belőle.

Mindez egy olyan lapszámban jelent meg, melynek címlapsztorija a "Belépés megtagadva - az európai menekülttáborok mindeddig ismeretlen története" címet viseli - jegyzi meg az internetes portál.