Toalettpapírból tetőcserép

A P&G világszerte 45 gyártóüzemében valósítja meg a “Gyártás - ipari hulladék nélkül” programját – köztük a csömöri női higiénés gyáregységben is. Az innovatív gyártási megoldások a P&G hulladékmentes filozófiájának sarokkövei.
Tóth Kata, 2013. április 18. csütörtök, 02:14
Fotó: Napi.hu

A 175 éves múltra visszatekintő, napi fogyasztási cikkeket forgalmazó Procter & Gamble (P&G), melynek portfoliójába olyan piacvezető márkák tartoznak, mint a Gillette, az Ariel, a Tide és a Pampers, bejelentette, hogy eddig 45 létesítményében valósította meg az ipari hulladékok teljes újrahasznosítását. Mindez fontos lépést jelent a vállalat hosszú távú hulladékmentes jövőképében, melynek értelmében nullára kívánják csökkenteni az előállított ipari és fogyasztói hulladék mennyiségét világszerte. Emellett, a P&G elmúlt 5 éves törekvései a hulladék-újrahasznosítás területén több mint több mint 1 milliárd dolláros bevételt hozott a vállalat számára. Bob McDonald, a P&G elnök-vezérigazgatója, az igazgatóság elnöke hangsúlyozta, a jövőképük szerint a gyárak megújuló energiaforrással működnek majd, a termékek újrahasznosított anyagokból készülnek és a megújuló erőforrások megőrzése mellett hulladék sem kerül a szemétlerakókba. A hulladékhoz való vállalati hozzáállásuk újradefiniálásával egy lépéssel közelebb kerültek céljukhoz világszerte 45 gyárukban, ahol az összes gyártási hulladékot újrahasznosítják, újratervezik vagy átalakítják energiává.

A P&G első gyáregysége, ahol az ipari hulladék teljes mértékben újrahasznosításra került a női higiénés termékeket gyártó csömöri gyárban valósult meg 2007-ben. Azóta a vállalat környezetbarát jövőképének megvalósításán munkálkodva vállalta, hogy a gyártási és a fogyasztói hulladék mennyiségét nullára csökkenti. A vállalat a minőségbiztosításon, a csomagolási anyag csökkentésén, a tömörítési technológiákon és az újrahasznosítási erőfeszítéseken keresztül biztosítja, hogy az összes beérkező nyersanyag 99 százalékát feldolgozzák a termékek előállításánál, újrahasznosítsák vagy energiává alakítsák a P&G üzemekben. Napjainkra - a vállalat fennállásának 175. évfordulóját ünnepelve - sikerült elérni, hogy a P&G gyáraiban világszerte felhasznált anyagok kevesebb, mint 1 százalékát végezze hulladékként.

A P&G a fenntarthatóság szempontjait a világon a legerőteljesebben képviselő vállalatok egyike, ipari hulladékmentes gyártást célzó kezdeményezésével pedig irányt mutat az egész iparág számára - mondta Steve Owens, az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatalának korábbi helyettes tisztviselője, a P&G Fenntarthatósági és Műszaki Szakértői Tanácsadó Testületének tagja. A P&G erőfeszítései a környezet védelmét, az értékes természeti erőforrások megőrzését szolgálják annak érdekében, hogy bolygónk tisztább és egészségesebb legyen gyermekeink és a jövő generációi számára.

A P&G folyamatosan keresi azokat az innovatív módszereket, amelyek segítségével a hulladék újrahasznosítható, értékké kovácsolható: Mexikóban például a Charmin toalettpapír gyár papíriszapjából olcsón előállítható tetőcserepet készítettek, amelyet a helyi közösségek lakások építésére használhattak fel. Egy amerikai Pampers üzemben a törlőkendő gyártása folyamán keletkező törmelékből kárpittömés készül, az Egyesült Királyságban pedig a Gillette borotvahab előállítása során keletkezett hulladékot komposztálva kereskedelmi felhasználásra alkalmas gyeptrágyát állítanak elő. A papír, a műanyag és az üveg újrahasznosítására már jól kiépített rendszerük van, de a termék portfóliónk rendkívül széles, így sokféle újrahasznosítási folyamatot alkalmaznak a fenntarthatóság jegyében - mondta Dr. Forbes McDougall, a P&G globális "Gyártás - ipari hulladék nélkül" programjának vezetője. "Igyekeztünk megoldásokat találni a legnagyobb és legtöbb hulladékot kibocsájtó üzemeinkben, mellyel látható eredményeket értünk el az átfogó vállalati szintű újrahasznosításban, de célunk elérésében ez nem bizonyult elegendőnek. Mára már megtaláltuk a módját, hogy a hulladék legnagyobb része ne kerüljön a szeméttelepre, és szinte minden hónapban újabb és újabb üzemeink érik el a nulla hulladék kibocsátást."

Ez a bejelentés összhangban áll a vállalat alapvető célkitűzésével: inspirálni a munkavállalókat és a fogyasztókat arra, hogy merjenek másképp gondolkozni hétköznapi dolgaikról és arról, hogy milyen jelentős hatást gyakorolhatnak a környezetre.

HOZZÁSZÓLÁSOK