Több mint 33 milliárd forint volt a tisztítószerek forgalma tavaly

A lakosság 2017. március és 2018. február között több mint 33 milliárd forintot költött tisztító- és takarítószerekre Magyarországon, mennyiségben 2 százalékkal , értékben pedig 5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban - derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből, ami hétfőn juttattak el az MTI-nek.
Szabó Zsuzsanna, 2018. március 26. hétfő, 19:30

Az eladott termékek mennyisége meghaladta az 51 ezer tonnát. A közlemény szerint a takarítószerek között 13 milliárd forintos éves forgalommal továbbra is az általános tisztítók a legkeresettebbek.

A vásárlók által kedvelt takarítószerek közül kiemelték az eldobható háztartási tisztítókendőket, amelyekre a fogyasztók a vizsgált időszakban több mint 2 milliárd forintot költöttek, valamint a portalanításra használt eszközöket, amelyekből a lakosság 99 millió forint értékben vásárolt, így értékük 16 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest.

Az előző évek tendenciáihoz hasonlóan továbbra is a gyártói márkák dominálnak vásárláskor. A Nielsen 2017-es vásárlói márkapreferenciákat vizsgáló kutatása szerint a takarítószerek vásárlásakor tízből kilencen ragaszkodnak a gyártói márkákhoz. Ez alól kivételt képeznek az elektronikai eszköz tisztítók ahol 80 százalékos a sajátmárkás termékek részesedése, valamint a száraz bútortisztító és az eldobható háztartási tisztítókendők, ezeknél a kategóriáknál ugyanis meghaladja a 60 százalékot a kereskedői márkák piaci részesedése - olvasható a Nielsen közleményében. (Óriási változás készül a magyar boltokban)

HOZZÁSZÓLÁSOK