Óriási közlekedési beruházás indul Budapesten - egymillió embert érint

Három HÉV-vonal összekötésével hoznák lére az 5-ös metrót, amely a következő évtized legjelentősebb, közel egymillió budapesti és agglomerációs lakos közlekedését segítő beruházása lenne - írja a Népszava.
Szász Péter, 2020. július 3. péntek, 11:14
Fotó: Getty Images

Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) vezetője és Fürjes Balázs Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár azt ígérte, hogy a BFK létrejötte utáni száz napon belül kiírják az ötös metró első ütemének tervezésére szóló tendert. Ez február végére sikerült is. Az ajánlattételi határidő a pandémia idején járt le, de mindkét nyílt közbeszerzési eljárásra érkezett érvényes ajánlat - olvasható a portálon.

A Ráckevei (H6) és a csepeli (H7) HÉV-vonalak felújítására, összekötésére, illetve az egyesített pálya Kálvin térig való meghosszabbítására már alá is írták a tervezői szerződést. A tenderre két ajánlat érkezett, de az Uvaterv Út-, Vasúttervező Zrt. pályázatát érvénytelenítették, mivel nem felelt meg az ajánlatkérő Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja (KKBK) Zrt. által támasztott feltételeknek. Az így egyedüliként versenyben maradt Főmterv ajánlata viszont megfelelőnek bizonyult.

A cél a két dél-pesti HÉV-vonal teljes felújítása, megállóinak akadálymentesítése, az utastájékoztatás megújítása, az állomások környezetének rendezése, P+R parkolók létesítése és a sebesség növelése. A csepeli HÉV esetében vonalhosszabbítási terv is készülne az Erdősor útig. A tervezési feladat körülbelül 45 kilométer hosszú felszíni pályát, 5 kilométer hosszú alagutat, 27 felszíni állomást, 3 mélyállomást, 1 kéregállomást, 20  híd műtárgyat és 3 járműfenntartási telepet foglal magába.

A két vonal  a Közvágóhíd állomástól összefonódva a föld alatt, Boráros téri megállással egészen a Kálvin térig vinné be az utasokat, megoldva ezzel a közvetlen kapcsolatot a metróvonalakkal. A beruházási program részeként a csepeli HÉV felszíni, Duna-parti nyomvonalának kiváltása után új Duna-parti sétány létesülne a Boráros tér és a Déli Városkapu fejlesztési terület között, amelynek révén megújulhatna a Boráros tér és a Közvágóhíd területe.

A Főmterv a partnerként bevont Kontúr Csoport Kft-vel együtt bruttó 9,076 milliárd forintért vállalta el a feladatot.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

gondolkoggyunk, 2020.07.04 11:07

Ráckevéről napközben 10-15 percenként fognak indulni a HÉV-ek? Napi 100 szerelvény, átlagosan 2-2 utas számára?
És a vonatok Ráckevétől egészen a Kálvin térig fognak menni?
Van, 6 éves kor felett bárki, aki ezt elhiszi?
Valóságban
- ez a szolgáltatás csak a belső kerületekben lakók számára lesz metró-szerű, akiknek már ma is igen jók a tömegközlekedési lehetőségeik,
- akik a külső kerületekben, vagy pláne a városon kívül laknak, azok nem fognak észrevenni jelentős változást (vagy semmit) sem a a járatsűrűségen, sem a menetidőn
- az ország lakossága viszont észre fog venni újabb pát száz milliárd forint közpénz elszórását.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

LenovoR61, 2020.07.03 19:15

A kicsi Geri ezt is megvétózza ???????
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2020.07.03 17:48

@gondolkoggyunk:
:-))))
Fejlődünk. :D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rigolya, 2020.07.03 17:34

Az M4 tervezett útvonala valaha meg fog valósulni?

100 éven belül?

o1g
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gondolkoggyunk, 2020.07.03 15:38

Órási pofátlanság metró-félének nevezni egy olyan közlekedési rendszert, amely az igazi metrónál négy-tízszer ritkábban jár és kettő-négyszer többe kerül. A metró ott kezdődik, hogy akkora a járatsűrűség, hogy nincs szükség menetrendre, kimész az állomásra és már jön is egy szerelvény. Nem pedig óránként.
A kihasználatlan hév vonalakat meg kell szüntetni, mert adófizetők millióinak okoznak anyagi kárt (abból a pénzből épülhetnének pl szép új stadionok), ráadásul a vonal mellett lakók tízezreinek teszi tönkre az életét a hév zaja és eközben mindössze pár száz ember örül nekik, mert a lakásukhoz 50 méterrel közelebb van a hév állomás, mint a legközelebbi buszmegálló.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html