Teljesen újfajta traffipaxokat telepít a rendőrség - kicselezni nem lehet

Az átlagsebesség-mérés rendszerének bevezetésén jelenleg is dolgozik a rendőrség – mondta az InfoRádiónak a rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes. Ez a technológia újdonságnak számít Magyarországon. Már nem lesz elég, ha csak lelassít az autós, amennyiben traffipaxot lát.
K. Kiss Gergely, 2018. szeptember 19. szerda, 10:05

Halmosi Zsolt szerint az átlagsebességmérés jó módszer lehet a rendőrség kezében. A VÉDA-rendszert felkészítették arra, hogy a fix telepítésű eszközök, illetve a fix és mobil berendezések között átlagsebességet mérjen - adta hírül a rádió portálja.

A kollégáim most dolgoznak annak a rendszernek a kialakításán, amely majd lehetőséget biztosít arra, hogy - ha a jogszabályi feltételek meglesznek -, alkalmazható lehessen ez a módszer - jelentette be a rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes. Hozzátette: ezzel a mérési metódussal kiküszöbölhető a rendszer azon gyengesége, hogy az autósok kizárólag a a traffipax környékén tartják be a sebességkorlátot.

Zárt rendszert kell kiépíteni

Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértő elmondta: az átlagsebességmérés egy relatíve hosszabb, 3-5 kilométeres útszakaszon ellenőrzi a jármű gyorsaságát, a mérés kezdetétől a mérés végéig megtett út és idő arányából számolja ki az átlagsebességet.

Egyetértve egyes kutatások eredményekkel, a szakember úgy véli, hogy a módszer hozzájárulna a közlekedésbiztonság mértékének emelkedéséhez. A telepítésnek azonban megvannak a korlátai is: két mérőpont között zárt rendszernek kell lennie, nem lehet parkoló vagy kereszteződés benne. Külföldön is főként hidakon és alagutakban használják.

A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

csel, 2018.09.19 14:35

A céges autók NEM KAPNAK BÜNTETŐPONTOT a gyorshajtásaik után. 1. Úgyis "kifizetik a beók 2. Nem kell SOHA attól tartani, hogy elveszik a jogosítványt. Na, ezen kellene változtatni, nem lenne annyi gyorshajtó.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

atombandi, 2018.09.19 13:51

@Mekelekke:
ez egy ilyen sport, aki nem kepes reagalni a hirtelen valtozo helyzetekre meg mindig megteheti, hogy ul autoba. emberek millio meg tudjak szervezni az eletuket autohasznalat nelkul, nem a bena csaladapakra kell torvenyeket faragni...

a masik, hogy ennek nagy hatasa nem lesz. ez a zart rendszer kitetel gyakorlatilag meg is oli az egesz kezdemenyezes lenyeget. ugyanis igy csak nagyon rovid szakaszokon lehet atlagsebesseget szamolni, es az tobbnyire pont a kevesbe veszelyes helyek, hiszen ahol nem csatlakoznak be uj jarmuvek a forgalomba, azok kevesbe veszelyesek. ha a budapest balaton viszonylatban mernenek, na az mar valami, de azon mar lezerjani is fennakadna igy ezt a lehetosseget alapbol elvetik...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Mekelekke, 2018.09.19 11:36

A büntetési tételek mértékéből meg lehet állapítani, hogy valóban kizárólag a közlekedésbiztonság javítása a cél, vagy egyesek még nagyobb jachtokat akarnak maguknak.
Egy bokor mögé elrejtett, ideiglenes 30-as táblába 50-nel belefutó családapa gyerekei az idén nem kapnak télikabátot. Ha belecsúszik egy piros lámpába, akkor jövőre sem.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

kanri, 2018.09.19 11:06

Meglesz ennek is a gyengéje.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

na4, 2018.09.19 10:36

Helyes. Más országokban ( ha jól tudom pl. USA ) már régóta használják.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html