Szereti az uborkát? Akkor erről jobb, ha tud

Az uborka levelét, termését és gyökerét már régóta hasznosítják az ismert jótékony hatásai miatt. Nagyon gazdag ásványi anyagokban, főként foszfor, kálium, magnézium, nátrium és vastartalma jelentős, ezen kívül sokféle vitamint is tartalmaz - hívja fel a figyelmet a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih)
Szász Péter, 2020. július 22. szerda, 14:16
Fotó: Getty Images

Az uborka, latin nevén Cucumis sativus himalájai völgyekből származó egyéves növény, amit mára már szinte minden országban termesztenek. A kobakos növények családjába tartozik, rokonai a dinnyéknek, tököknek. Fogyasztói szempontból, a termés mérete alapján csoportosítjuk, így megkülönböztetjük a konzervuborkát (fürtös uborkát), ami 14 cm-nél kisebb, a saláta típusút, ami 14-30 cm közötti és a kígyóuborkát, ami 30 cm feletti hosszúsággal rendelkezik - olvasható az "Ételt csak okosan" oldalon.

Mire figyeljünk vásárlás során?

Azt az uborkát válasszuk, amelyik szép zöld és kemény húsú. Ha piacról vásárolunk, próbáljuk száraz időben beszerezni, ugyanis nagy esőzés után megkeseredhet. Ha kovászolásra szánjuk, akkor a közepes méretű fürtös uborkából a lehető legfrissebbet és a keményebbet válasszuk

Hogyan érdemes tárolnunk?

A nyers uborkát a hűtőszekrény zöldséges rekeszében tároljuk, így akár két hétig is eltartható, és ha már megvágtuk, csomagoljuk frissen tartó fóliába.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK