MGE: a használtautó-import letörése nem tűr halasztást

Az év első hét hónapjában 20 százalékkal szűkült a magyar újautó-piac. A Magyar Gépjárműimportőrök 118 ezer darabos eladást vár erre az évre és szeretné visszaszorítani a használtautó-behozatalt.
Csernátony Csaba, 2020. augusztus 3. hétfő, 13:08
Fotó: Getty Images

Alig több mint 12 ezer új személyautó kelt el júliusban a magyar piacon, ez 21 százalékos visszaesést jelent éves összevetésben. Az azonnali forgalomból való kivonásokkal együtt pedig 9834 új autó került az utakra, ez pedig 19 százalékos visszaesésnek felel meg - derül ki a Datahouse és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete legfrissebb adataiból.

Mínuszban a piac, hadüzenet a használtaknak

Az év első hét hónapjában közel 68 ezer személyautót adtak el a kereskedők, a kivonásokat is figyelembe véve alig több mint 55 ezer új autóról van szó. Előbbi 25, utóbbi 22 százalékos hanyatlást jelent éves szinten.

Az elsősorban új autókat értékesítő autómárkákat, generálimportőröket képviselő MGE kommentárja szerint a visszaesés a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásaival magyarázható. Áprilisban és májusban a járvány miatt elrendelt válságintézkedések és a gyárbezárások miatt 50 százalékos volt a visszaesés. A szervezet szakértői arra számítanak, hogy a második félévben várható eladások valamelyes ellensúlyozzák majd a járványhoz köthető csökkenést. A szervezet szerint a mostani kilátások szerint az idén összesen 118 ezer új autó találhat gazdára Magyarországon, de ehhez az kell, hogy a járvány ne okozzon újabb visszaesést a piacon. (A múlt évet 158 ezer darabos eladással zárta a magyar újautó-piac.)

A használtautó-importot régóta rossz szemmel nézi az MGE, amely most is közölte: "A használt gépjármű-behozatal növekedési trendjének megállítása, különösen a korösszetétele miatt egyre kevésbé tűr halasztást, amennyiben a környezet védelmét és a levegő tisztaságának javítását a jogalkotó komolyan gondolja."

 

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

laci_52, 2020.08.03 16:07

@na4: Igazad, van az MGE rossz helyen kapirgál, nem a használtautó-import az igazi gond, hanem az új autók - kemény adók miatt - magas ára. Kapnánk a fejünkre az EU-tól egy komolyabb korlátozásért, hiszen - többek között - Németország számára kis hazánk az ideális roncstelep: elhozzuk tőlük a csotrogányokat, fizetünk értük és még a megsemmisítés sem az ő dolguk.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

na4, 2020.08.03 14:15

Haha. Sokat használna, ha az új autókat terhelő adókat drasztikusan csökkentenék. Egyáltalán: adókat drasztikusan csökkenteni! A pénz azoké, akik megkeresik, nem pedig az államé.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html