Új szakaszokkal bővülhet a magyar sztrádahálózat

A kormányzat korábban azt jelezte, hogy a sztrádaépítések helyett a későbbiekben a közúthálózat fejlesztésére koncentrál. Eközben azért úgy tűnik, némi figyelmet az ország átjárhatósága szempontjából fontos autópályákra is fordít.
Diószegi József, 2010. december 31. péntek, 04:00
Fotó:

Ennek egyik jele, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NFI) Zrt. kiírta az M3 autópálya 49. számú főút—Vásárosnamény közötti szakaszának kivitelezési munkáira vonatkozó pályázatot.

Eközben, ha kisebb-nagyobb buktatók után is, de végre épül a Nyíregyháza-49-es főút közötti szakasz, így ennek, illetve a most bejelentett újabb szakasznak az elkészültével már csak néhány kilométert kellene megépíteni a határig ahhoz, hogy teljesen elkészüljön az V. számú Velence-Trieszt-Ljubljana-Budapest-Lvov-Kijev irányú közép-kelet-európai közlekedési folyosó magyarországi része.

Egy szakasszal bővülhet az M35-ös út építése is, a NIF ugyanis szintén megjelentette a Debrecen-Berettyóújfalu közötti szakasz "új keleti" folyosóban fekvő nyomvonalak tanulmánytervének elkészítésére vonatkozó pályázatát.

Ha végre sikerülne mindenki által elfogadható nyomvonalat találni, majd pedig megépíteni az utat, akkor már csak néhány kilométer gyorsforgalmi út kellene Berettyóújfalu és Nagykereki között ahhoz, hogy a román-magyar határig sztrádán lehessen megtenni az utat Hegyeshalomtól.


További részletek a Napi Gazdaság pénteki számában

HOZZÁSZÓLÁSOK