Új traffipax-módszert vetett be a rendőrség - megúszni nem lehet

A hegylakok.hu motoros portál olvasói jelezték, hogy az Ausztriában és Németországban elterjedt trükk már Magyarországon is működik: a rendőrök jelöletlen autókból rögzítik a szabálytalanságokat, köztük a gyorshajtást is.
K. Kiss Gergely, 2018. május 14. hétfő, 12:36

A módszer nagyjából ugyanaz, mint tőlünk nyugatra: huzamosabb ideig követik a gyanútlan autóst, vagy motorost, majd amikor már elég bizonyítékot rögzítettek az elkövetett szabálysértés(ek)re, akkor megelőzik, és a lesötétített kocsiban felkapcsolják a piros-kék villogót - olvasható a portálon.

Ezek a civil rendőrautók bárhol megjelenhetnek. Az olvasói levelek, Facebook-beszámolók szerint főként az autópályákon, gyorsforgalmi utakon bukkannak fel a jellemzően fehér Audik, Fordok és Mercedesek, de jelen vannak például a megannyi baleset miatt hírhedté vált 8-as úton is.

"Felkapcsolták mögöttem a villogót, lelassítottam, ezután félreállítottak a 8-as úton a litéri leágazás közelében. 90 ezer forintba fájt a dolog..." - idézi a hegylakók.hu az egyik érintettet.

Ugyanakkor nem minden esetben kapnak csekket a szabálytalankodók: többen megerősítették, hogy szóbeli figyelmeztetéssel megúszták a kisebb stikliket.

Ausztriában egyébként évek óta "portyáznak" a civil rendőrautók és motorok. A jelöletlen járművek főként hétvégén keserítik meg a szabálytalan motorosok életét - nemcsak az Alpokban, de közvetlenül a magyar határ melletti Írottkő szerpentinnél is.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Agar, 2018.05.18 07:49

@atombandi: "ha 160-al mesz, akkor viszont akar fekezesre is kenyszerithet, hiszen o abbol indul ki, hogy te is szabalykoveto ember vagy, nem eshetsz ra tizedmasdpercek alatt, ha kijon eled..."

Ez nem a KRESZ, hanem a saját értelmezésed. Erről beszélj egy közlekedésileg hitelesnek minősülő személlyel, és nézd át a KRESZ leírását.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

veressg, 2018.05.18 06:49

Pontosítsunk: Ausztriában ÉVTIZEDEK óta működik ez a rendszer. A magyarok is megtapasztalhatták a Bécs-Budapest autópálya szakaszon, meg az 1-es autópálya más szakászán 20 évvel ezelőtt is, hogy jelzés nélküli személyautó követi, majd megelőzi és megállítja. Többszáz eurós büntetés kifezetésévután, vagy az autót hátrahagyva lehetett tovább haladni. Én kimondottan üdvözlendőnek tartom, mert talán így visszaszorítják a 180-200-al száguldozókat, meg a leálló sávban folyamatosan előzgetőket.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

antitroll, 2018.05.17 22:01

@rigolya:
Nyugodtan tegezzél!
Nem igazán értem mit szeretnél bizonyítani a számításoddal, de nem is állítottam, hogy a külső sáv kihaltabb lenne. Néha úgy tűnik, de nem számít.
Induljunk ki abból, hogy gyakran előfordul (nem hétvégi csúcsforgalomban), amikor 200-400 méter, vagy nagyobb távolságban követik egymást az autók a külső sávban. Tapasztalatom szerint a középső és külső sáv tempója ritkán tár el jelentősen (+20 km/h felett). Levonva az elvárható követési távolságot, akár percekig lehet haladni, mielőtt sávváltásra kényszerüljön a hátul jövő. Innentől nehezen indokolható azzal, hogy azért nem megyek ki a szélső sávba, mert 200-300 méterre megy velem majdnem azonos sebességgel egy másik jármű.

De nem ez a lényeg! Az hogy nincs értelme. A lopás büntetendő, de érthető, mert haszna van belőle a gazembernek.
A gyorshajtást büntetik, mert szabálytalan a mértékétől függően a balesetveszély növekedik, de célja van, előbb oda akarok érni valahova.
Na de annak mi haszna, ha szabálytalanul a középső sávban folyamatosan haladok, esetenként ugyanúgy balesetveszélyt okozva?! Miféle haszna van? Ez számomra nettó emberi hülyeség. Vagy valaki tud ésszerű magyarázatot?
Ja és szabály, de nem büntetik...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rigolya, 2018.05.17 08:29

@antitroll: khm...

Mennyire életszerű, hogy kihaltabb a legkülsőbb sáv?

Ha ön +10km/h-val beér egy 130 km/h-val közlekedő autót, akkor 100m előzés 0,6 percébe kerül. Ezalatt 140 km/h-val megtesz 1,4km-t.
És közben a legkülsőbb sáv kihaltabb, mint a legbelső???
Mikor???
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

antitroll, 2018.05.16 20:00

@atombandi:
Érvelésedben hibát látok.
Először is nem arról van szó, hogy kijön elém. Nem, ő ott folyamatosan és szabálytalanul halad. Most abba ne menjünk bele, hogy melyik okoz nagyobb balesetveszélyt, a kicsi vagy nagyobb sebességhatár átlépés, vagy a jobbra tartás be nem tartása. Ez egy komplex dolog. Bizonyos körülmények kellenek hozzá, alapból egyik sem az. Ő is haladhatna balesetveszély nélkül, ha senki más nem lenne az autópályán. Ha azonban összetorlódnak mellette és körülötte, akkor fékezésre kényszerít, vagy sávváltásra. Ezek pedig már kifejezetten balesetveszélyes manőverek.

Én inkább az emberi mentalitásra, a vezetési kultúra hiányára helyezem a hangsúlyt. Az utakon nem játszunk önkéntes rendőrt! Nem mentség és nem feljogosító tényező, hogy a másik szabálytalanságára hivatkozva én is szabálytalankodjak! Ha én sietek, akkor annak oka van. Valamivel (arányosan a sebbesség töblettel) nő a balesetveszély. Az igazi balesetveszély akkor fog bekövetkezni, ha valaki beáll a középső sávba és rosszkor éri utol egy gyorsabb autó. Valaki magyarázza már meg, olyan aki felvállalja, hogy rendszeres középpályás utazó, mi a jó abban, MITŐL JOBB ott utazni? Oda szól a jogosítvány?
Arról ne is beszéljünk, hogy 10% sebességtúllépésért megbüntetnek, de folyamatos középpályázásért meg nem hallottam büntit. 10%-al túllépni a sebességhatárt sem nagy dolog. A KRESZ meghatározza a megengedett legnagyobb sebességeket és előírja a jobbra tartást is.
Egyébként megfigyeltem, a középső sávot kifejezetten a sebességhatárt soha nem túllépő (ez teljesen korrekt!), de csak látszólag (!) abszolút szabályos vezetők favorizálják. Beállnak 125-130-ra (km óra alapján) és kirobbantani nem lehet őket.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html