A fővárosi közlekedési cég egy évnyi teljes költségvetését fordíthatná csaknem száz új villamos és ugyanennyi troli vásárlására - nyilatkozta a Népszavának Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója. A még ki sem írt - általában évekig húzódó - tenderek szerződéskötési határideje 2013, a járművek leszállításáé pedig 2015. A BKV legrosszabb állapotú buszparkjának frissítésére most nem jut pénz.

A tervezett programban a villamosok körülbelül hatodát és a trolibuszok mintegy kétharmadát le lehetne cserélni, ráadásul minimális saját forrással, döntően uniós pénzből - erősítette meg a még áprilisban a fővárosi közgyűlés elé kerülő koncepciót a BKK vezérigazgatója. Vitézy Dávid a lapnak elmondta: a beszerzés forrása a hazánknak már odaítélt, de teljesen még le nem hívott kohéziós alap maradványpénze lenne, amely 2013-ig áll rendelkezésre.

A minimál-program 57 milliárd forintos uniós pénzzel, míg a jó eséllyel elérhető teljes változat ennek duplájával kalkulál. Az utóbbi, 114 milliárdos keretből 12 darab, a Combinókkal megegyezően 54 méter hosszú, alacsonypadlós villamos vásárolható az 1-es vonalra, további 84 darab - 35 méter hosszú - szerelvényt pedig féltucat más vonal közt osztanának el.