Akik adatfelvételkor önkéntesen megadták e-mailes elérhetőségüket, azokat a BKK - a pótdíjazási folyamat lezárultáig - folyamatosan tájékoztatja fennálló tartozásuk rendezésének optimális módjáról, a befizetéssel kapcsolatos lehetőségekről, továbbá hamarosan online befizetésre is lehetőséget ad majd - közölte a cég.

A szolgáltatás bevezetésétől a társaság azt várja, hogy elősegíti a pótdíjak időben - 30 napon belül - történő beérkezését.

Az úgynevezett pótdíjasszisztens a befizetési határidők figyelembevételével három alkalommal küld üzenetet az ügyfeleknek: az adatfelvétel után azonnal értesíti az utast a kedvezményes befizetési lehetőségekről, a pótdíjazást követő 15. napon a rendszer újra levelet küld, amelyben figyelmezteti az utast arra, hogy 30 nap után emelkedni fog a pótdíj, emellett a 28. napon is kap egy figyelmeztetést az ügyfél.