Újabb uniós eljárás indult Magyarországgal szemben

Az Európai Bizottság felszólította Magyarországot, hogy teljesítse a hajók fedélzetén elhelyezett tengerészeti felszerelésekre vonatkozó új szabványokból adódó kötelezettségeit - közölték csütörtökön Brüsszelben.
MTI, 2013. április 25. csütörtök, 13:10
Fotó: Napi.hu

Az uniós javaslattevő-végrehajtó intézmény tájékoztatása szerint a tengerészeti felszerelésekről szóló irányelv célja, hogy a nemzetközi szabványok egységes alkalmazását érje el az EU-ban, valamint megkönnyítse a tengerészeti felszerelések belső piacon belüli szabad mozgását.

"Az irányelv időben történő átültetésének elmaradása alááshatja az új biztonsági előírások egységes végrehajtását a belső piacon, amely hatással lehet a tengerbiztonságra" - olvasható a közleményben. A tagországoknak minden olyan előírást, amely uniós joganyaggá vált, át kell ültetniük saját nemzeti jogrendjükbe.

Az Európai Bizottság a felszólítást az uniós kötelezettségszegési eljárás keretében adott, indoklással ellátott vélemény formájában fogalmazta meg. Amennyiben Magyarország nem tájékoztatja két hónapon belül Brüsszelt az uniós joggal való megfelelés érdekében meghozott intézkedésekről, az Európai Bizottság az ügyet az Európai Unió Bírósága elé terjesztheti.

Az Európai Bizottság havonta rendszeresen tesz közzé döntési csomagot a kötelezettségszegési eljárások témájában, ilyen eljárások megindításáról, továbbviteléről - további eljárási szakasz életbe léptetéséről -, illetve megszüntetéséről. Kötelezettségszegési (angolul: infringement) eljárást akkor indítanak, ha valamely tagállam nem biztosítja megfelelően az uniós jog érvényesülését valamilyen területen.

Ezen a napon összesen 141 határozatot hozott a brüsszeli bizottság. Köztük 20 indoklással ellátott véleményt ismertettek, és négy keresetet nyújtottak be az Európai Unió Bíróságához.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

bogyu, 2013.04.25 16:39

@Dirk: Tudja, hogy pontosan mi szerepel ezekben az előírásokban?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Dirk, 2013.04.25 16:31

@bogyu:
Nem tudom mennyire veszélyes üzem a folyami hajózás, de elhiszem Önnek, hogy az. Nyilván, ha vállaltuk akkor meg kell felelni ennek is mint ahogy az állattartóknak is kellett építeni csike jacuzzit, meg a banán görbületét is fokozottan kell figyelni. Szerencse, hogy a szakadék szélén lévő EU ilyen gondosan ügyel az ilyen hatalmas horderejű dolgokra.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

bogyu, 2013.04.25 15:46

@Dirk: Tudja a hajózás is veszélyes üzem. Mivel a hajók üzemszerűen átlépik a nemzeti vizek határait, a nemzetközi, EU-n belül az EU-s előírásoknak kell - műszaki állapot és felszereltség tekintetében - megfelelniük.
(Gondolom nem lenne felhőtlenül boldog, ha egy főútvonalon hatástalan fékrendszerű, 30-40 % holtjátékú kormánnyal gyakorlatilag kormányozhatatlan autók jönnének magával szembe - csak azért, mert azt a honos országuk szabályozása megengedi.)

Persze lehet ezt hazug módon mindenféle politikai erő nyakába varrni, ahogyan ez szokás, de ettől még racionálisak az okok.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Dirk, 2013.04.25 15:32

Te jó ég! Megint egy eljárás! Követelem, hogy a szoclibek azonnal követeljék az ország kizárását a EU-ból, meg az EU-s atom ledobását!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

szkiita, 2013.04.25 15:26

Forog a sírban : 1. István ,4. Béla . Mátyás Rákózci Kossuth ...ezért a európai büdös csürhéért 1 áldozat is sok volt ....1100 év alatt...Attila csinálta jól ,amikor végigverte őket ,abból értettek..
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html