Újabb útfejlesztésekről döntött a kormány

A kormány újfent megerősítette, hogy 2022-ig minden megyei jogú várost be kell kötni a gyorsforgalmi úthálózatba, az autópályáknak pedig el kell érniük az országhatárt. A Magyar Közlönyben megjelent határozat ütemezi is a projekteket.
Németh Géza, 2017. december 20. szerda, 21:02

A közútfejlesztésre 2018 és 2020 között 30 milliárd 249 millió forint fordítható. Ebből 2018-ra jut 885 millió, 2019-re 12 milliárd 454 millió, míg 2020-ra 16 milliárd 910 millió forint.

A kormányhatározatban felsorolt projektek között szerepel az M4-es autópálya Berettyóújfalu - Nagykereki (országhatár)
közötti szakasza, 2020. első negyedévi befejezéssel.

Az M30-as autópálya Miskolc-Tornyosnémeti között viszont csak 2022. első negyedévére készül el.

Az M8-as autóút Körmend-Rábafüzes (országhatár) között csak 2×1 sávos lesz, a befejezése 2020 végére várható.

Zalaegerszeg kér gyorsforgalmiút-kapcsolatot kap. A Vasvártól induló M9-es autóútnak csak az előkészítése valósul meg 2019 közepére. A 76-os számú főút gyorsúttá fejlesztése két ütemben zajlik. Az M7-es autópályától Keszthelyig tartó szakasz 2021 végére, míg az onnan a megyeszékhelyig tartó szakasz 2022 végére készül el.

Eger városa az M25-ös gyorsforgalmi úton lesz elérhető az M3-as autópályáról 2020 harmadik negyedévének a végéig. Külön határozat szól ezen gyorsforgalmi út költségének a megemeléséről. A többlet 44,1 milliárd forint, így a projekt teljes költsége 69,5 milliárd forintot tesz ki, ebből az uniós támogatás 28,8 milliárd forint.

HOZZÁSZÓLÁSOK