A járványügyi veszélyhelyzetre tekintettel a szolnoki járműjavítóban az április 14. és május 4. közötti időszakra hozták előre a szokásos nyári üzemszünetet, ezzel az intézkedéssel is védve a munkavállalók egészségét - idézi a cég közlését a MÁV.

A leállást követően folytatódtak a munkálatok. Mindegyik kocsi a sikeres álló- és emelt sebességű futópróba, valamint az utasok nélküli próbaüzem után kapta meg a hatósági engedélyt és állhatott forgalomba. Mivel a 30. és a 31. kocsi együtt teljesítette a próbáit, így együtt is tudnak forgalomba állni.

Az új IC+ kocsik a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és Bakony InterCity vonatokban állnak forgalomba. A nemzetközi forgalom újraindulásáig belföldön, a Budapest-Nyíregyháza-Miskolc-Budapest és a Budapest-Békéscsaba-Lökősháza vonalakon szállít utasokat a húsz nemzetközi forgalomra szánt IC+ kocsi - jelezte a vasúttársaság.

Nyáron a balatoni Aranypart/Ezüstpart expresszvonatokon (Sátoraljaújhely/Záhony-Balatonszentgyörgy) és a Kék Hullám gyorsvonatokon is megtalálhatóak lesznek az IC+ kocsik. A déli parton járnak majd a többcélú teres 2. osztályú kocsik, míg az északi parton a nemzetközi viszonylatra szánt termes 2. osztályú kocsik fognak közlekedni.

Az első húsz, saját forrásból összeállított, új generációs InterCity-kocsi forgalomba állását követően tavaly augusztusban megkezdődött a hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása. Az új kocsik kormányzati és vállalati források felhasználásával a MÁV-Start szolnoki járműjavítójában készülnek. Az új szériában 35 másodosztályú, akadálymentesített, többcélú teres kocsi, valamint 35 első és prémium osztályú jármű készül el.

Az új generációs InterCity kocsik számának folyamatos növelése az elöregedett járművek kiváltása mellett lehetővé teszi a megújuló IC-hálózat kiterjesztését, további megyeszékhelyek, vidéki nagyvárosok bevonását a minőségi vasúti szolgáltatásba.

Ugyancsak a MÁV által közölt hír, hogy a társaság szerint a tapasztalatok azt mutatják, hogy a mobilkamerák használata láttán az utasok együttműködőbbek, és megnőtt a jegyvásárlási hajlandóság. Ennek megeflelően újabb eszközöket szerez be a vasúttársaság.

A 2019. szeptemberi bevezetés óta folyamatosan nő azoknak a jegyvizsgálóknak a száma, akik önkéntes alapon, szívesen használják a testkamerákat munkavégzés során, legtöbben a miskolci, a debreceni és a dombóvári térségben látják el így a feladatukat. Azokon a vonatokon, melyeken testkamerával dolgozik a jegyvizsgáló, eddig egy atrocitás történt a szolgálatot teljesítő kollégákkal szemben