Csak a korábbiaknál szigorúbb feltételekkel hosszabbítja meg a sármelléki repülőtér bérleti szerződését a Vectigalis Zrt., a légibázist működtető Cape Clear Aviation Repülőtér Üzemeltető és Fejlesztő Kft. (CCA) felszámolója a Magyar Turisztikai Holding Zrt. (MTH) új tulajdonosával, a Turisztika Hungária Kft.-vel − mondta a Napi Gazdaságnak Varga Jenő, a Vectigalis elnök-vezérigazgatója. A felszámoló tavaly márciusban adta bérbe a repülőtér ingatlanjait és eszközeit az SCD-csoportnak, illetve az érdekeltségi körébe tartozó, a légikikötőt azóta működtető FB Airport Kft.- nek.

A tárgyalások megkezdése előtt Varga a konkrét feltételekről nem kívánt nyilatkozni, azt azonban egyértelművé tette, hogy csak akkor hosszabbítanak, ha meggyőződtek arról, hogy az új tulajdonosok pénzügyi és szakmai szempontból is képesek hosszú távon tovább működtetni a repülőteret, és hajlandók az ügyben érintett valamennyi szereplővel − többek között az érintett légitársaságokkal és a térség önkormányzataival − együttműködni. Örömmel vennék azt is, ha a légikikötő jövőjének megalapozásában a térség két meghatározó települése, Keszthely és Hévíz az eddigieknél nagyobb szerepet vállalna. Az ország egyik legforgalmasabb repülőterének jövője nemzeti érdek, ezért a helyzet megnyugtató rendezése érdekében állami szerepvállalásra is szükség van − fogalmazott az elnök-vezérigazgató.

A CCA a korábbi években közel 3 milliárd forintot költött a repülőtérre. A légibázison 2008-ban már mintegy 150 ezer utas fordult meg, illetve egyre jelentősebbé vált a teherszállítás is. A több mint 800 millió forintos adósságot felhalmozó cég sorsát végül a gazdasági válság pecsételte meg, ezért a repülőteret 2009 őszén kénytelenek voltak bezárni. A CCA korábban többször is meghirdetett vagyonelemei egyelőre nem kerülnek ismét piacra. A Vectigalis a legutóbb − negyedszer − egymilliárd forintért hirdette meg az utasforgalmi terminált és egy sor kiszolgáló létesítményt, érdemi ajánlat azonban nem érkezett. A Vectigalis tavaly az ingatlanokat és az eszközöket bérbe adta, az SCD pedig a területet birtokló két tulajdonos önkormányzattal is 50 plusz 50 évre szóló bérleti szerződést kötött. Az áprilistól ismét működő repülőtér az idén már nemcsak nyugat-európai − döntően német − városokból, hanem Oroszországból is fogad gépeket.