A kormány találkozott a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér tulajdonosával és nyers formában egyértelművé tette, hogy december 31-ig alakítsa át a fapados járatok kiszolgálására épített konténer terminált vagy január 1-től betiltják - fogalmazott Gulyás Gergely a Kormányinfón. A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint jó lenne, ha állami tulajdonban lenne a reptér, de jelenleg nehezen tudna a kormány elegendő forrást átcsoportosítani az üzlethez.

Jelenleg mintegy 3 milliárd euró - mai árfolyamon 960 milliárd forint - lehet a Liszt Ferenc repülőtér ára, ám a költségvetésben jelenleg nincs ekkora keret a visszavásárlásra. A Magyar Hang újságírója emlékeztetett, hogy a repülőtér utolsó, 25 százalékos tulajdonrészét a Fidesz-kormány adta el, Gulyás Gergely szerint azonban ez nem számít, mert csak többségi tulajdonnal lehetne érdemben beleszólni a fejlesztési ügyekbe. A miniszter szerint a kormány olyan új tulajdonosnak örülne, aki hajlandó a fejlesztéssel is foglalkozni. "Olyan építkezés folyik a reptéren, ami akadályozza a gyorsvasút eljuttatását" - mondta Gulyás Gergely.

A repteret üzemeltető cég időről-időre látványosan mutatja be, hogy a jövőben milyen nagy és drága beruházásai lesznek. Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója januárban ismertette Ferihegy hatalmas fejlesztéseit: 225 milliárd forintos (700 millió eurós) beruházást terveznek 2024-ig, aminek legfontosabb eleme egy teljesen új terminálépület megtervezése és megvalósítása lesz a jelenlegi 2. Terminál tőszomszédságában.