Változtak a sebességhatárok a magyar közutakon

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt.
Inforádió, 2017. január 17. kedd, 14:59
Fotó: Napi.hu

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Ötévenként minden hazai közúton meg kell vizsgálni az érvényes sebességhatárt a közlekedési törvény szerint, amit előírt rend szerint végeznek az útkezelők.

De a kötelező felülvizsgálatok mellett a Magyar Közút Zrt., a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a rendőrség bármikor változtathat az utak sebességhatárain a forgalmi adatok, a balesetszám, az útminőség és az üzemeltetési tapasztalatok birtokában. Tavaly 225 kilométernyi részt vizsgált át az Magyar Közút a hazai gyorsforgalmi úthálózaton (konkrétan az M1-es, az M31-es, és az M35-ös autópályán, valamint a 4-es autóúton), és még 1300 kilométernyi szakaszt a különböző főutakon. A vizsgálatok eredményeinek elemzése után legnagyobbrészt kisebb számokat tartalmazó KRESZ-táblákra cserélték a korábbiakat - írja a vezess.hu.

2016-ban ezeken az utakon módosítottak lefelé a sebességhatárokon:

  • M1-es autópálya, jobb oldal, 29-es és 31-es km-szelvény között, 130 km/óra helyett 100 km/órára (Fejér megye)
  • M1-es autópálya, jobb oldal, 39-es és 40-es km-szelvény között, 130 km/óra helyett 100 km/órára
  • M1-es autópálya, bal oldal, 53-as km-szelvény és 49-es km-szelvény között, 130 km/óra helyett 100 km/órára
  • M1-es autópálya, bal oldal, 46-os km-szelvény és 44-es km-szelvény között 130 km/óra helyett 100 km/órára
  • M1-es autópálya, bal oldal, 27-es és 26-os km-szelvény között, 130 km/óra helyett 100 km/órára
  • 27-es főút, 37-es km-szelvény, 90 km/óra helyett 70 km/órára (BAZ-megye)
  • 25-ös főút, 56-os km-szelvény, 90 km/óra helyett 60 km/órára
  • 7-es főút, 32-es km-szelvény, 50 km/óra helyett 40 km/órára (Fejér megye)
  • 7-es főút, 91-es km-szelvény, 90 km/óra helyett 70 km/órára
  • 7-es főút, 95-ös km-szelvény, 90 km/óra helyett 70 km/órára
  • 102-es főút, 20-as km-szelvény, 50 km/óra helyett 40 km/órára (Pest megye)
  • 811-es főút, 27-es km-szelvény, 90 km/óra helyett 60 km/órára

A Vezess kérdésére a Magyar Közút Zrt. elárulta, az M1-es autópálya fenti szakaszain ?a pályaszerkezet elhasználódása miatt? vezették be a korlátozásokat. Ezek a változások függetlenek a kötelező felülvizsgálatoktól. Néhány helyen sebességhatár emelésre is volt példa 2016-ban, mégpedig az alábbi útszakaszokon:

  • 4-es főút, 33-as km-szelvény, 70 km/óráról 90 km/órára (Pest megye) 6-os főút,
  • 25-ös km-szelvény, 60 km/óráról 90 km/órára 7-es főút, 13-as km-szelvény, 40 km/óráról 50 km/órára
  • a 21-es főút felújított, 2×2 sávos szakaszai, 90 km/óráról 110 km/órára (Heves és Nógrád megye)

A legfontosabb utakat nézve tavalyelőtt nagyrészt pont ellenkező irányba változtatott a Magyar Közút Zrt., akkor nagyobbrészt megemelte a sebességhatárokat az átvizsgált utakon.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

tarTosPista, 2017.01.17 19:33

Magyarország szarul teljesít!
A fidesz-kdnp lassítja az országot, mert a népből, az autósokból kinyúzott pénzt urizálásra költi. Saját zsebeit tömi.
2018-ban bosszúszavazás lesz!
Autósok!
Ha eleged van a lenyúlásból ás pocsék utakból, szavazz a fidesz-kdnp ellen!
Pályadíj
Parkolási díjak
Eredetvizsgálat
Átírási illeték/vagyonszerzési
Teljesítmányadó
drága üzemanyag a sok adó miatt
Felesleges, szívatós táblák kirakása és büntetései
Ha már qrvára eleged van abból, hogy láthatóan autósfejés folyik, de az kátyús utakon tönkre megy az autód, szavazz a fidesz-kdnp ellen!
Mire költi Orbán az autósokból kinyúzott rengeteg pénzt?
Várra és irodára? KIsvasútra? Úri huncutságokra? Mert az utakra nem költ, az egyre szarabb, inkább korlátozzák a sebességet.
Magyarország lelassul!
http://kepkezelo.com/images/mtzrf0e84rtgayuxrdht.png
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html