Varga: a kormány célja az autóipari munkahelyek megtartása

A kormány legfontosabb célja az autóipari munkahelyek megtartása, és annak a stabilitásnak a megőrzése, amelyet az autóipar ad Magyarországon - mondta a dízelbotránnyal kapcsolatban Varga Mihály hétfőn az M1-en.
Inforádió, MTI, 2015. szeptember 28. hétfő, 22:45
Fotó: Reuters

A nemzetgazdasági miniszter kiemelte: már múlt héten felvették a kapcsolatot a legfontosabb magyarországi autóipari szereplőkkel. Mint fogalmazott, érzékeny területet "talált el" a botrány, hiszen Magyarországon az ipari termelés több mint 22 százalékát adja az autógyártás, és a magyar export 13 százalékát biztosítja.

Meg kell várni a vizsgálatok és szankciók eredményét, fel kell térképezni kit és milyen mértékben érint a botrány, és csak ezután kell döntéseket hozni. Arra a kérdésre, hogy az érintett márkák kereskedését felfüggeszti-e Magyarország, a miniszter elmondta: ehhez kormányzati egyeztetés szükséges. Hozzátette: ő egyelőre nem tartaná célszerűnek ezt a lépést, tekintettel arra, hogy jelenlegi információik szerint olyan motorok készülnek Magyarországon, amelyek nem érintettek a botrányban.

A nemzetgazdasági tárcánál ugyancsak hétfőn bejelentett államtitkár-cserékről elmondta: egyrészt van olyan államtitkár - Orbán Gábor korábbi, pénzügypolitikáért felelős államtitkár - aki jelezte, hogy a magánszférában kíván tovább dolgozni, másrészt egyes területeken korszakhatárhoz érkeztek. Czomba Sándor munkaerő-piacért és képzésért felelős államtitkár, és Glattfelder Béla gazdaságszabályozásért felelős államtitkár is olyan munkát végzett, "aminek most értünk a végére".

Mint Varga Mihály kifejtette, Glattfelder Béla azt vállalata, hogy a 2014-es partnerségi megállapodás, az európai uniós operatív programok kialakításában vesz részt, és "ezt jól csinálta, hiszen elértük azt, hogy Brüsszel a korábbinál jóval nagyobb összeget biztosít majd iparfejlesztésre".

Czomba Sándor az elmúlt években a munkaügyi szabályok megváltoztatásán, rugalmasabbá tételén dolgozott, ez a munka is a végére ért, hiszen a Munka törvénykönyvét újraszabályozták, a Munkahelyvédelmi akció elindult, a foglalkoztatás nő, de ez az államtitkárság a jövőben a szakképzésre fog koncentrálni, amihez új államtitkárra van szükség.

Tállai András a jövőben miniszterhelyettesként fogja felügyelni az adóügyeket, a Nemzetgazdasági Minisztériumon belül létrejövő önálló adóügyi államtitkárság vezetőjeként, emellett pedig parlamenti államtitkár marad - mondta Varga Mihály. Kifejtette, a NAV-nál is korszakhatárhoz érkeztek az elmúlt hónapok átvilágítása után, Tállai András pedig rendelkezik mindazon szakmai tapasztalatokkal, amely alkalmassá teszi őt az átalakítás és a későbbi működés felügyeletére.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Bulemia, 2015.09.29 12:17

@nitro: Annyira feltétlen, hogy Olaszország és Svájc már nem kér az új VW-kből.
Az USA sem nagyon.
Az Audit is elérte a baj, meglátjuk, mit bírnak ki.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

nitro, 2015.09.29 11:54

@matyi2010: "Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter mindenesetre már arról beszélt a Kossuth rádióban, hogy a VW-konszern összességében 11 millió botrányba keveredett dízelmotorjából 2-2,5 millió készülhetett Magyarországon, de a miniszter bizonytalan abban, mennyire veti vissza mindez az eladásokat."

Ez van.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Helianthus, 2015.09.29 11:27

,,Varga: a kormány célja az autóipari munkahelyek megtartása"

De minek? Nekünk az autógyártás nem stratégiai ágazat. Most már gyárthatja autóit a VW a német hegyekben is, van olcsó munkáskéz és egyre több lesz. És a szemétnek is lesz helye ott fent.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bulemia, 2015.09.29 11:16

Legalább ez a célja van.

Mert árfolyamcélja nincsen.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

nitro, 2015.09.29 10:23

@matyi2010: Beégeted a saját elvtársadat ?

A leírt számaidból nem úgy tűnik, hogy jelentéktelen mennyiségről lehet szó.
Én nem tudom a TDI motorok megoszlását, de kíváncsivá tettél ha tudod a választ.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html