Vásárlási lázban ég a bizalmatlan magyar

A valaha mért legmagasabb értékét érte el júliusban a Vásárlási Hajlandóság Index (VHI) - derül ki a GfK jelentéséből.
Sebők Miklós, 2005. július 26. kedd, 10:48
Fotó:

Az 1996 júniusa óta számított mutató emelkedése 2003 óta szinte töretlen. Az index összetevői közül a magyar háztartások előző évihez viszonyított jelenlegi anyagi helyzetének megítélése számottevően romlott, így a vásárlási hajlandóság növekedése egyedül a tartós fogyasztási cikkek iránti kereslettel magyarázható. Ennek hátterében az egyre kedvezőbb vásárlási feltételek állnak - írja a jelentés.

Tovább csökkent ugyanakkor a Fogyasztói Bizalom Index, a 166,1 pontos mutató nem csak 2005 márciusához, de 2004 júniusához képest is romlott. Szintén folytatta mélyrepülését a Fogyasztói Várakozások Indexe, amely csökkent mind a negyedévvel ezelőtti, mind a tavalyi, mind a 2003 júniusában mért értékekhez képest.

HOZZÁSZÓLÁSOK