Nagyszabású fejlesztések indulnak a fővárosi agglomerációban

Összesen 3000 P+R parkoló és a vasútállomásra kerékpárral érkezők számára legalább 2000 B+R biciklitároló tervezését kezdi meg a BFK a pénteken megjelent kormányhatározat értelmében a fővárosi agglomerációban - addta hírül Vitézy Dávid, Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója Facebook-oldalán.
Szabó Zsuzsanna, 2020. október 10. szombat, 13:30
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) által előkészített, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Fürjes Balázs államtitkár előterjesztésére megszületett kormányhatározat hét vasútvonal - az 1-es hegyeshalmi, a 30a székesfehérvári, a 70-es váci, a 71-es veresegyházi, a 100a ceglédi, a 120a újszászi, a 150-es kunszentmiklósi vonalak - elővárosi szakaszait érinti - derül ki Vitézy posztjából.

Ezek vasútállomásai és megállói közül várhatóan több mint 40 helyszínen készülnek el a parkolók megépítéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek 2022-ig. Az érintett vonalak mentén az intézkedések hatására összességében megduplázódhatnak a P+R és B+R férőhelyek - írja Vitézy.

Az európai uniós forrásokból megvalósuló nagy elővárosi vasútfejlesztések megkezdése óta, az elmúlt 13 évben összesen 6470 P+R autóparkoló épült a vasútfejlesztési beruházások keretében az agglomerációban. Jelenleg folyik a Budapest-Hatvan és a Budapest-Pusztaszabolcs vonal rekonstrukciója. Ezen beruházások keretében is készülnek P+R, illetve B+R férőhelyek, az esztergomi vonal fejlesztésének utolsó ütemeként is dolgoznak a P+R kapacitás bővítésén, a fenti értékek és helyszínek ezeken a már megindult projekteken felül értendőek - teszi hozzá a BFK vezérigazgatója.

Vitézy továbbá azt is közölte, hogy a kormányhatározat alapján a BFK lehetőséget és forrást kapott egy budapesti agglomerációs kerékpárhálózat-fejlesztési stratégia megalkotására is. Ebben fel kell vázolni egy olyan összefüggő kerékpáros hálózatot, amely nemcsak a vasúti megállók elérését teszi lehetővé az agglomerációban, de azt is, hogy a Budapest körüli településekről közvetlenül is el lehessen érni a budapesti célpontokat. Vitézy szerint ezt a munkát a Fővárosi Önkormányzattal együttműködésben végezik majd.

Az agglomerációs vasút- és HÉV-állomások megközelíthetőségének fejlesztési feladatait a Budapest Fejlesztési Központ Fürjes Balázs államtitkár felügyelete mellett, 797 millió forint központi költségvetési támogatás segítségével végzi.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

laci_52, 2020.10.10 22:29

A P+R parkolók és a biciklitárolók létesítése jó irány: csökkenti a bevezető utak és a Belváros zsúfoltságát és a belső városrészek parkolási gondjait. Viszont a vasúti közlekedésben még van bőven javítanivaló a kapacitásban és a pontosságban is.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2020.10.10 20:21

A fővárosban mikor indul fejlesztés?
Karácsony 1 éve alatt semmi, csak rombolás és adóemelés.
miért nincs fejlesztés Karácsony idején?
A válasz az őszödi beszédben van:
***És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk, azon túl, hogy a szarból visszahoztuk a kormányzást a végére. Semmit. Ha el kell számolni az országnak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk? ***
-----------
Kiemelem: "s közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk,"
Hogy is néz ki?
Karácsony 5 évig nem fog csinálni semmit.
Nem tud mondani olyan jelentős önkormányzati intézkedést, amire büszkék lehetnek.
Semmit.
Karácsony idején nem fog épülni Budapest. Csal elqrás lesz. Pénzosztás, jutalmak, díjazások.
Meg rombolás, elvétel. Elvesznek a már meglévő utakból, amit az autósok által befizetett adókból, díjakból épültek az autósoknak.
Karácsony magasan tesz az idősekre, még mindig nem látogatta meg őket, hogy vannak így járvány idején.
Karácsonynak csak az adóemelés jut eszébe, hogy tudja tömni az ellenzéki zsebeket.
Budapest LEépül!
Budapest minden karácsonyra rosszabb állapotban lesz.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gondolkoggyunk, 2020.10.10 18:44

Az a lényeg, hogy a P+R parkolók ne legyenek 500 méternél közelebb semmiféle sugár irányú tömegközlekedés megállójához. Mert ha túl közel van, akkor ezek a parkolók tele lesznek autókkal és ezek az autósok nem mennek tovább a belvárosba.
Tehát pl a körvasút, a gödöllői vagy a ráckevei HÉV állomás közelében létesített P+R parkoló garantáltan szart sem ér, mert aki ott lesezi a kocsiját, az onnan nem tud egyből bejutni a belvárosba, ezért inkább autóval megy tovább.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html