Törést okozott a Fideszen belül a vasúti járatritkítások ügye

Fideszes polgármesterek emelik fel szavukat a vasúti mellékvonalak ritkításával szemben, a kormány, lehet hogy korrigálja korábbi döntését - írja a Pesti Hírlap.
Szász Péter, 2020. június 23. kedd, 17:39
Fotó: Napi.hu / Szász Péter

Június 6-tól lépett életbe a mellékvonalakat érintő új, ideiglenes menetrend a MÁV-nál. A vasúttársaság 34 mellékvonalon állította le a vonatok többségét, 18 mellékvonalon csak napi egy vonat maradt meg menetirányonként.

A Pesti Hírlap szerint az Őrség érintett településeinek polgármesterei közös levélben fordultak a minisztériumhoz a ritkítás felülvizsgálatát kérve, de a múlt héten Heves, Kisköre, Abádszalók, Kunhegyes és Kisújszállás kormánypárti polgármestere is levelet írt a MÁV-nak és a minisztériumnak a Kál-Kápolna-Kisújszállás vasútvonalon történt ritkítás felülvizsgálatát kérve.

Még Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója államtitkár is arról beszélt a Vasúti Érdekegyeztető Tanács (VÉT) június 10-i ülésén, hogy a járványügyi menetrendet felül kell vizsgálni, és a vasúti közlekedési kapacitást vissza kell állítani.

Az intézkedés ellen szólalt fel Cser-Pakolvics András Székesfehérvár fideszes polgármestere is, de tiltakozik Simon József, Ófehértó független, korábban fideszes vezetője, és Filep Sándor Vásárosnamény első embere is.

A Pesti Hírlap szerint furcsa ugyanakkor, hogy Márki-Zay Péter, Hódmezővásárhely ellenzéki polgármestere úgy nyilatkozott, hogy nem áll módjában közbeavatkozni a kormány döntéseivel szemben.

Gulyás Gergely miniszter korábban nem zárta ki, hogy korrigálhatják a döntést.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

gondolkoggyunk, 2020.06.24 14:33

@Norbertifor: Ha a politikusok sok pénzt (magas százalékot) tudnának lopni a vasút üzemeletetésből, akkor minden magyar falnak tíz vágányos pályaudvara lenne. De a vasút fenntartása ténylegesen erősen pénzigényes (hasonló területek pl a közúti tömegközlekedés vagy az egészségügy), itt nem lehet akkora százalékot észrevétlenül lenyúlni zsebbe, mint új beruházások esetén. Ezért költenek szívesebben szívesebben új beruházásokra, mint régiek életben tartására.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Norbertifor, 2020.06.24 13:15

@gondolkoggyunk: Kedves "@gondolkoggyunk" Lehet, az zavarja az embereket, hogy a Felcsúti vasútépítésre (nem fenntartásra!!) van pénz!!! Sok vidéki kisvárosnak számít a vasúti közlekedés. Az ott élő embereknek egy plusz lehetőség a munkába járásra. Persze, hogy fel vannak háborodva amikor Moto Gp pályára, Stadionokra, Felcsúti űrközpontra stb.. lehet költeni az adófizetők pénzét, miközben vasúti pályák, kórházak, közutak, csatornarendszerek rendes karbantartására és üzemeltetésére nincs !! Üdvözlettel
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Kipcsak_bratan, 2020.06.24 03:33

És ami persze nem maradhat ki... a modern keleti zene legnagyobb slágere... mennyit hallgattuk ezt akkoriban... a baljós kazakh éjszakában...

MURIAM FARES enta el hayat

https://www.youtube.com/watch?v=PfITori1-CU
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Kipcsak_bratan, 2020.06.24 03:01

Rachid Taha ~ Ya Rayah

https://www.youtube.com/watch?v=ge_AE2VtFKY

The Most Beautiful Belly Dance Music ("Yearning" by Raul Ferrando)

https://www.youtube.com/watch?v=Rnv-Dpq4XnI
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gondolkoggyunk, 2020.06.24 01:22

@narancsragacs: 30 éve az összes kormány készakarva pazarolja a pénzt. Ha nem pazarolna, akkor sokkal kevesebbet tudnának lopni, tehát azért pazarol, hogy ne tűnjön fel a lopás.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html