Csütörtökön reggel hat órakor kezdődött a mozdonyvezetők kétórás figyelmeztető sztrájkja, amelyet a Mozdonyvezetők Szakszervezete hirdetett meg a szárnyvonalak tervezett bezárása ellen tiltakozva, illetve azt követelve, hogy a gazdasági tárca teljesítse a 2007. július 22-én kötött megállapodásban vállalt kötelezettségét - jelentette az MTI. Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) ügyvezető alelnöke a távirati irodának elmondta: a figyelmeztető sztrájk időpontjában mintegy 600-700 mozdonyvezető van szolgálatban, akik mind sztrájkolnak. Kavalecz Imre, a Mávinform vezetője közölte: a kétórás munkabeszüntetés mintegy 600 vonatot és 200-300 ezer utast érinthet. Közben a MÁV információi szerint a budapesti térségben mintegy 16 vonat közlekedett a sztrájk ideje alatt. Kavalecz Imre, a Mávinform vezetője elmondta: néhány mozdonyvezető felvette a munkát hat óra után. Hozzátette: eddig a vasutasok a vállaltak szerint biztosították a fűtés, világítást és az egyéb szolgálatásokat a vonatokon. Borsik János elmondta: a MOSZ ügyvezető alelnöke hangsúlyozta: a sztrájk célja, figyelmeztetni a kormányt, arra, hogy a megkötött megállapodásokat maradéktalanul be kell tartani, a mellékvonalak megszüntetése veszélyezteti a mozdonyvezetők foglalkoztatási biztonságát, és súlyos csapást jelent a kistelepülésekre. Borsik János megjegyezte, hogy a mostani sztrájk egy közbenső eszköz, a tárgyalások folytatódnak a különböző szakanyagokról.A szakszervezeti vezető úgy véltekedett: a sztrájk nemcsak a mozdonyvezetőkért, hanem az összes vasutas munkavállalóért és az utasokért is szól. Kavalecz Imre a forgalom visszaállításával kapcsolatban elmondta, hogy a sztrájk befejezése után lesznek olyan vonatok, elsősorban az ütemes és a zónázó menetrend szerint közlekedők között az elővárosi forgalomban, amelyek kimaradnak majd a torlódások és késések elkerülése érdekében. Számításuk szerint a nagyvárosok elővárosi forgalomában délre, a távolsági vonatközlekedésben a délutáni órákra áll helyre a megszokott vasúti közlekedés.