Véget ért a mozdonyvezetők sztrájkja - órákba telik, míg helyreáll a közlekedés

Befejeződött a mozdonyvezetők kétórás figyelmeztető sztrájkja csütörtökön reggel nyolc órakor - jelentette az MTI. A Mozdonyvezetők Szakszervezete szerint a munkabeszüntetés egységes és "átütő erejű" volt, a sztrájktörők száma pedig elenyésző volt a mintegy 600-700 járathoz képest.
NAPI Online, 2007. október 25. csütörtök, 08:30
Fotó:

Csütörtökön reggel hat órakor kezdődött a mozdonyvezetők kétórás figyelmeztető sztrájkja, amelyet a Mozdonyvezetők Szakszervezete hirdetett meg a szárnyvonalak tervezett bezárása ellen tiltakozva, illetve azt követelve, hogy a gazdasági tárca teljesítse a 2007. július 22-én kötött megállapodásban vállalt kötelezettségét - jelentette az MTI.

Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) ügyvezető alelnöke a távirati irodának elmondta: a figyelmeztető sztrájk időpontjában mintegy 600-700 mozdonyvezető van szolgálatban, akik mind sztrájkolnak. Kavalecz Imre, a Mávinform vezetője közölte: a kétórás munkabeszüntetés mintegy 600 vonatot és 200-300 ezer utast érinthet.

Közben a MÁV információi szerint a budapesti térségben mintegy 16 vonat közlekedett a sztrájk ideje alatt. Kavalecz Imre, a Mávinform vezetője elmondta: néhány mozdonyvezető felvette a munkát hat óra után. Hozzátette: eddig a vasutasok a vállaltak szerint biztosították a fűtés, világítást és az egyéb szolgálatásokat a vonatokon.

Borsik János elmondta: a MOSZ ügyvezető alelnöke hangsúlyozta: a sztrájk célja, figyelmeztetni a kormányt, arra, hogy a megkötött megállapodásokat maradéktalanul be kell tartani, a mellékvonalak megszüntetése veszélyezteti a mozdonyvezetők foglalkoztatási biztonságát, és súlyos csapást jelent a kistelepülésekre. Borsik János megjegyezte, hogy a mostani sztrájk egy közbenső eszköz, a tárgyalások folytatódnak a különböző szakanyagokról.A szakszervezeti vezető úgy véltekedett: a sztrájk nemcsak a mozdonyvezetőkért, hanem az összes vasutas munkavállalóért és az utasokért is szól.

Kavalecz Imre a forgalom visszaállításával kapcsolatban elmondta, hogy a sztrájk befejezése után lesznek olyan vonatok, elsősorban az ütemes és a zónázó menetrend szerint közlekedők között az elővárosi forgalomban, amelyek kimaradnak majd a torlódások és késések elkerülése érdekében. Számításuk szerint a nagyvárosok elővárosi forgalomában délre, a távolsági vonatközlekedésben a délutáni órákra áll helyre a megszokott vasúti közlekedés.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

pendragon, 2007.10.25 08:26

Felháborítónak tartom, hogy egy szakma képviselői ennyire kézben tarthatják az egész országot, politikai gazdáik utasítására. Ma sok száz ember fogja elveszíteni az állását mert nem tud bemenni dolgozni. De egyes politikai csoportoknak az az érdeke, hogy minél rosszabb annál jobb. És erre felhasználják a kezükben tartott szakszervezetet. Már eddig is feltűnő volt, hogy csak és kizárólag a dolgozó tömegegekkel és az iskolásokkal szurnak ki.
Javasolni tudom mindenkinek akit kár ér, megfázik a vonaton, vagy elbocsátanak az állásából perelje a Mozdonyvezetők Szakszervezetét. Szerintem bizonyítható, hogy a sztájk indokolatlan volt. Én naponta utazom vonaton munkába és haza, de olyan még sosem volt, hogy akkor fűtöttek volna amikor hideg volt. A 2 órás állásban egy jópáran meg fognak fázni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html