A felújítási munkálatok hivatalosan múlt hétfőn indultak meg, ám munkatársunk tapasztalatai szerint az első napokban ennek látványos jelei még nem voltak, aminek oka lehet az is, hogy először állványzattal erősítik meg a hidat alulról, hogy a villamosforgalmat áthelyezhessék a déli oldalra. Ezt követően kezdhetik meg az északi oldalon a teljes felújítást. Az mindenesetre tény, hogy a hidat lezárták, azon csak a BKV járművei, a taxik és az engedéllyel rendelkezők haladhatnak át. A felmérések szerint az Erzsébet és az Árpád hidak az elterelt forgalom mindössze 30-40 százalékát képesek átvenni, így a Fővárosi Önkormányzat azt tanácsolja, aki csak teheti, válassza a tömegközlekedést. A BKV és a főváros a munkálatok megkezdése utáni első napokban állapodott meg a közösségi közlekedés várható problémáinak kezeléséről. A közlekedési társaság által javasolt járatsűrítési tervet a közgyűlés Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottsága elfogadta - a várhatóan növekvő terhelést a korábbinál jóval gyakrabban közlekedő, elsősorban kötött pályás járművekkel abszolválnák. A Margit hídon előforduló vis maiorok kezelésére is rendelkezik vészforgatókönyvvel a társaság. Tarsoly András, a BKV főosztályvezetője a Napi Gazdaság kérdésére közölte: amennyiben órákra vagy akár ennél hosszabb időre is megbénulna a két sávon zajló forgalom a Margit hídon, tudják, merre tereljék el a tömegközlekedési forgalmat. Bibók Zsuzsa, a környezetvédelmi minisztérium közlekedési osztályának szakértője érdeklődésünkre elmondta: mivel nem sokan készültek a Margit híd iskolakezdésre időzített lezárására, ezért a budai oldalon jelenleg aránylag zavartalan a közlekedés, a pesti oldal már most döcögő forgalma viszont nagyon lelassulhat.