Az "IBM Budapest Lab" feladata az IBM más részlegeivel együttműködve olyan megoldások kifejlesztése lesz az IBM Cloud Video üzleti szolgáltatás számára, amely lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy az IBM Watson mesterséges intelligencia közvetítésével növeljék és feldolgozhatóvá tegyék a videó felvételekből kinyerhető adatmennyiséget.

A fejlesztés célja egyebek között az, hogy a mesterséges intelligenciával el lehet végezni például a videó felvételek automatikus kategorizálását, valamint szinte valós időben elemezni lehessen egy-egy videó-közvetítés fogadtatását a közösségi médiában - írja az MTI.

Az IBM már korábban is alkalmazta a Watson mesterséges intelligenciát például videó-közvetítések valós idejű feliratozására annak tartalmának értelmezésével. (Tőlük várhatjuk a nagy áttörést - megváltozhat az Ön élete is.)

Az IBM prognózisa szerint a felhő alapú üzleti videó szolgáltatások piaca 2019-re több mint százmilliárd dolláros nagyságrendet ér el.

"A videó-alapú tartalom kezelése egy nagyon gyorsan növekvő terület a felhőalapú szolgáltatások terén, egyre több iparágban használják a munkahelyi, illetve a fogyasztói kommunikáció erősítésére" - mondta Fehér Gyula, az IBM Budapest Lab vezetője.