A mostani tiltakozási hullám élére a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ) állt, amelynek vezetősége első körben a nyilvánosság figyelmét akarja felhívni a több mint tízezer hazai autóbuszvezető egészségi állapotára - tudta meg a lap.

A Munkástanácsokhoz tartozó szövetségnél elmondták: az utóbbi években elvégzett sok egészségügyi vizsgálat egybehangzóan azt állapította meg, a felgyorsult és megnövekedett forgalom, a folyamatos koncentrált figyelem erős pszichikai megterhelést jelent, ami a fizikai nehézségekkel együtt csökkenti a buszsofőrök teljesítőképességét. Részben emiatt is nő a buszos balesetek száma.

A 10 500 hazai autóbuszvezető átlagéletkora 49-50 év, és legalább ezren túllépték a 60 éves kort is.

A kérdés napirenden van a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumának (VKF) egyik bizottságában is, bár a kabinet előre kijelentette, hogy a korkedvezményes nyugdíj visszaállításába nem egyezik bele. A véleményhez csatlakoztak a munkaadói szervezetek is.

Korábban férfiaknál 10 év, nőknél 8 év veszélyes munkakörben végzett tevékenység után járt 2 év kedvezmény, majd minden további öt, illetve négy év után egy-egy újabb év az általános nyugdíjkorhatár elérése előtt.

(A korengedményes nyugdíj "feltámasztásának" tervéről itt olvashat.)