A JATO Dynamics piackutató cég adatai szerint az idei év első 10 hónapjában több mint 144 ezer új autót helyeztek forgalomban Magyarországon, ami azt jelenti, hogy ez alatt az idő alatt csak 4,3 százalékkal szűkült a piac, szemben az első hat hónap 12,2 százalékos zuhanásával – derül ki a Világgazdaság cikkéből. Ezzel szemben a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete egyértelmű hanyatlást tapasztal: november első felében például 16,4 százalékkal estek az eladások az egy évvel korábbihoz képest. A viszonteladók szerint azért van eltérés a két adatsor között, mert a JATO a szürkeimportban bekerülő - főleg drága - autókat is figyelembe veszi az újautó-regisztrációk között. A viszonteladókat egyébként az ág is húzza: mint mondják, ma már nem is a modellekkel, hanem a kedvezményekkel versenyeznek egymással. A növekvő szervizperiódusok miatt már az olajcserékkel sem lehet keresni, miközben az importőrök azt is előírják, milyen tesztautókat kell tartani, és milyen gyakran kell azokat cserélni. Októberben egyébként csak a Volkswagen és a Chevrolet tudta növelni eladásait idehaza. A többi márka piaca zsugorodott.